♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ انقلاب مبتنی برفرهنگ - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واقیعت آن است که نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب مبتنی بر فرهنگ است، این درحالی است که در سال های اخیر شاهد بودیم که اغلب جهت گیری ها به دلیل فشارها و تحریم های دشمنان علیه کشورمان، با ماهیت اقتصادی بوده است.

شعار امسال باید هدف اصلی مسئولان باشد تا در یک کار تیمی مشترک بتوانند آن را تحقق بخشیده و منجر به ارتقای جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های گوناگون شوند.

به طور حتم برای تحقق این شعار نیاز به روحیه مدیریت جهادی است که با عزمی ملی بتوان مشکلات اقتصادی را در نگاهی فرهنگی مشاهده کرد تا درنهایت اقتصاد مقاومتی علمیاتی شود.

بدیهی است خروجی شعار امسال باید آسایش، آرامش، خوداتکایی و خودکفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد که این مهم نیاز به همت مسئولان اجرایی کشور دارد.

اگر به صحبت های مقام معظم رهبری با دقت بیشتری نظر کنیم می توان دریافت که ایشان توقع ندارند که دستگاهی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی فرهنگ باشد و کارهای فرهنگی گسترده ای را انجام دهد، بلکه اقدامات فرهنگی مردم در مساجد، هیات ها و حسینیه ها برای رهبر معظم انقلاب پسندیده تر است، بنابراین محور برای ما دیدگاه ها و نظرهای مقام معظم رهبری بوده واگر کارها شفاف تر و روشن تر انجام شود و فضا برای فعالیت های قرآنی و فرهنگی مردم گسترش پیدا کند، بخش فرهنگی کشوربه پیشرفت های بسیاری دست پیدا می کند.

اگر مردم بار سنگین مسائل فرهنگی را بر عهده گیرند، مشکلات سریعتر حل می شود؛ زیرا در حال حاضربسیاری از دستگاه های متولی امور فرهنگی ، پاسخگوی تمامی مسائل فرهنگی نیستند؛ از این رو بهتر است که تمامی اقشار جامعه در حوزه فرهنگی و حل مشکلات این بخش اقدامات موثررا انجام دهند، از سوی دیگر با روشن تر شدن خطوط قرمز و هنجارهای فرهنگی وشرکت تشکل های مردمی در پاسداری از مسائل فرهنگی بسیاری از چالش های این حوزه  حل می شود.

مسئولان جمهوری اسلامی ایران بارها در امتحان مدیریت جهادی پیروز شده اند، پس از سال های پیروزی انقلاب اسلامی، دوران 8 سال دفاع مقدس و جهاد سازندگی مدیریت جهادی بارها تکرار شده و ویژگی های این نوع مدیریت برگرفته از آموزه های دینی وانقلابی ملت ایران است، به طور قطع مدیریت جهادی مشکلات بسیاری را در کشور حل می کند واین مدیریت بسیار پویا و بالنده است از این رو می توان گفت که این خصوصیت در بسیاری از مدیران کشور وجود دارد .

طی سال های اخیر مقام معظم رهبری بحث شعار سال را مطرح کردند که این اقدام واقع بینانه، معضلات درونی جامعه و جهت گیری های غلط احتمالی را تصحیح می کند.بدون شک طرح شعار سال مسیر صحیحی است برای مسئولان اجرایی کشور تا بیشترین سرمایه گذاری را بر شعار سال متمرکز کنند.






تاریخ : سه شنبه 93/3/6 | 10:29 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ