♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ ترویج فرهنگ محمدی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جشن مبعث پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با هدف اشاعه و گسترش فرهنگ ناب محمدی، آشنایی هرچه بیشتر خانواده‌ها با زندگی پربار پیامبر اسلام و رهنمود‌های گرانبهای آن بزرگوار برپا می‌شود.

 اعمال جاهلانه از جمله زنده به گور کردن دختران، گسترش فساد و گمراهی ضلالت‌ باری که در عالم فراگیر شده بود و خداوند متعال در روز مبعث پیامبر سراسر رحمت و مایه سعادت دنیوی و اخروی بشر را معرفی کرد.

 یکی از راههای مهم ترویج فرهنگ اسلامی، حفظ شعائر و برگزاری باشکوه اعیاد اسلامی به خصوص اعیاد ویژه نظیر مبعث نبی مکرم اسلام است که این امر باید در دستور کار تمامی مسوولان قرار بگیرد.

برگزاری جشن‌های ائمه اطهار(ع) و به ویژه جشن مبعث اهمیت ویژه‌ای برای ترویج و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) به کشورهای غربی و دشمنان اسلام دارد.

ما که منادی وحدت مسلمین در جهان اسلام هستیم باید برای گسترش اسلام و معرفی چهره زیبا از دین تلاش کنیم. برای تبلیغ موثر دین هم آشنایی با زبان اقوام مهم است و هم روش های نوین تبلیغ که باید علما به آنها آگاه باشند.

 به برکت مجموعه سیاست های نظام و دیدگاه دوراندیشانه امام، ایران به یک واقعیت غیرقابل کتمان تبدیل شده که کشوری جرات جسارت و تجاوز به آن را ندارد.

امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام نام محمدی است و مسلمانان در یک تشکیلات بزرگ اسلامی رونق و زرق و برق کاخهای سفید و سرخ رااز بین خواهند برد.راستی اگر بسیج جهانی تشکیل شده بود کسی جرات اینهمه جسارت و شرارت را با فرزندان معنوی رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم ، داشت؟

آن روزها نه تنها عنان حکومت واقتدار در دست ما مسلمانان بود که مشعل تمدن و فرهنگ را نیز ما برافراشته داشتیم . مهبط علم بودیم و معدن دانش .بزرگترین درد جوامع اسلامی این است که هنوز فلسفه واقعی بسیاری از احکام الهی را درک نکرده اند.

 مداحان ضمن آگاهی و اطلاع از مسائل سیاسی و فرهنگی روز دنیا باید با بهترین و جامع ترین مداحی ایده آل که براساس آموزه های شرعی و علمی باشد، دشمن شناسی و دشمن ستیزی کنند.باید ضمن آشنایی با فرهنگ و معارف دینی و بالابردن سطح علمی خود رسالت محوله را زینبی کنند و با استعانت از منویات مقام معظم رهبری و با ظرافت خاصی مروج فرهنگ و معارف دینی در جامعه اسلامی باشند.

دانش آموزان بسیجی فرصت بسیار مغتنمی برای دست اندرکاران و مجریان برنامه های فرهنگی هستند تا با آموزه های اصیل اسلامی آنان را برای پذیرش مسئولیت کلان نظام در زمان های آتی تربیت کنند.برنامه ریزی توام با تدبیر و ذوق و خلاقیت لازمه کار فرهنگی است که ما این مهم را در سازمان بسیج دانش آموزی به خوبی شاهد هستیم.






تاریخ : چهارشنبه 93/3/7 | 3:48 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ