♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ فرهنگ دوستی بامحیط زیست - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 انتظار مردم ازدولت ،بهبود وضعیت محیط زیست است. امیدواریم  گام های موثری در بحث آموزش های زیست محیطی برداشته شود و در بحث فرهنگ سازی و آموزش های مرتبط با محیط زیست بهره مندشویم.

کودکان نیز به داستان های مرتبط با طبیعت وحیوانات علاقمند هستند وبحث های محیط زیستی برای آنان نشاط آور است و این علاقه و نشاط  ایجاب می کند اصلاح" فرهنگ" برخورد مناسب و "دوستی" با محیط زیست را از همان ابتدا به کودکان آموزش دهیم.

 در فضای پرسشگری است که خلاقیت، تفکر و اندیشه های جدید شکل می گیرد ما نباید تنها با دادن اطلاعات صرف دانش آموزان را به یک فلش اطلاعاتی بدل کنیم ،بلکه باید مسائل پیچیده علمی و حرفه ای محیط زیستی را به زبانی ساده برای دانش آموزان توضیح دهیم .

 باید با آگاهی و روشنگری فضا را باز کنیم تا دانش آموزان بتوانند به راحتی سوال‌هایشان را بپرسند و از دل همین پرسشگری است که عزت نفس در میان جامعه دانش آموزی افزایش پیدا می کند .ما نباید همه چیز را همان گونه که خود می خواهیم به دانش آموزان القا کنیم وحق اندیشیدن و پرسشگری را به رسمیت بشناسیم.

 ما نیازمند تحول عظیم در بخش کشاورزی، الگوی مصرف آب و انرژی هستیم آموزش شیوه زندگی می تواند در اصلاح این الگوها موثر باشد.

 کودکان ژاپنی در کتاب‌های درسی خود می خوانند که کشوری فقیر از لحاظ منابع زیست محیطی هستند و از همان ابتدا به آن‌ها آموزش داده می شود که ثروت این کشور و مردم ،کار است و از کودکی روحیه کار و مسئولیت پذیری به آنها آموزش داده می شود.

در کشوری مانند ژاپن زباله بسیارکم می شود، این در حالی است که در شهری مانند تهران مخازن زباله اش 4 بار در روز تخلیه می شود و بازیافت کاغذهای مرغوب به تولید شانه تخم مرغ ختم می شود.






تاریخ : سه شنبه 93/3/20 | 2:42 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ