♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ شهدای فرهنگی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادی از شهید آیت الله دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر...روز هفتم تیر ماه 1360 اگر چه روزی است که ملت ایران ، شهید بهشتی که خود «‌یک ملت بود برای این ملت ما » و نیز 72 تن از یاران انقلاب را از دست داد ، اما در عین حال روزی است که چهره منافقین کوردل بیش از پیش برای همگان آشکار شده و صفوف انقلاب اسلامی را مستحکم‌تر ساخت.


در این روز شهید بهشتی و تعداد زیادی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در دفتر مرکزی این حزب در سرچشمه تهران جلسه‌ای داشتند . اما منافقین که منطقی جز ترور و خشونت نداشتند با بمب گذاری ، شهید بهشتی و 72 نفر از یاران ایشان که دارای مسؤولیت‌هایی همچون نمایندگی مجلس ، وزارت و ... داشتند به شهادت رساندند .


شهید مظلوم بهشتی از پیشتازان نهضت اسلامی بود و با درک و بینش عمیقی که از اسلام و مسائل روز داشت همواره در سنگرهای فرهنگی ، علمی و مبارزاتی نقش مهمی ایفا نمود. ایشان از معماران نظام اسلامی بودند که نقش مهمی در تهیه قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی داشتند . همچنین بینش عمیق و کار برای ایشان باعث شد که جهت نظم بخشیدن به فعالیتهای جریان روحانیت و جریانهای اصیل اسلامی « حزب جمهوری اسلامی »‌ را تأسیس کنند .


ایشان همچنین ریاست دیوان عالی کشور را بر عهده داشت و همواره از سوی ضد انقلاب و جریانهای ناپاک مورد تهمت و افترا قرار می‌گرفت اما در راه اهداف اسلامی حضرت امام و نظام جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از پای ننشست . چنانکه حضرت امام در پیام خود به مناسبت شهادت ایشان فرمود: شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم بود و خار چشم دشمنان اسلام بود.





تاریخ : جمعه 93/4/6 | 11:41 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ