♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ اردیبهشت 93 - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الف) تاثیر فرهنگ بر جوانان

«جوانانی که با اراده خودشان و با انگیزه خودشان کارفرهنگی میکنندو کارهای بسیار خوبی هم از آن ها ناشی شده؛کار را به صورت جدی ادامه دهندو بدانند که همین گسترش کار فرهنگی در بین جوانان مومن و انقلابی ، نقش بسیار زیادی در پیشرفت کشور ایجادکرده است.»


ب) تاثیر جوانان بر فرهنگ

«علاوه بر ایستادگی دربرابر نفوذ تهاجمی فرهنگی بیگانگان، راه حرکت به سمت جلو را نیز در پیش گرفته و از نیروی مستعد جوان و توانمندمان در  فرهنگ بهره ببریم. ما می توانیم مجموعه انقلابی کشور که تعداد بیشماری از آن ها در بین جوانان و صاحب نظران و دانشگاهیان و … وجود دارند، با منطق روشن ، وارد میدان شده و نقادی کنند. نقاط ضعف و منفی را به رخ ما مسئولان بکشانند. گاهی مسئول متوجه نیست در متن جامعه چه می گذرد، اما آن جوان در بین مردم است و متوجه می شود.»







تاریخ : پنج شنبه 93/2/25 | 2:31 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

دشمنان مهم ترین راه نفوذ و ضربه زدن را از طریق فرهنگ تعیین نموده اند و به بیان دیگر برای رسیدن به مقاصد اقتصادی شان، راهی جز نفوذ تهاجمی فرهنگی را بهتر نیافته اند، توجه به مسائل فرهنگی اهمیتی صدچندان پیدا نموده و با خود این هشدار را به همراه می آورد که برای گسترش و تعالی فرهنگ، ابتدا می بایست از فرهنگ مان محافظت کنیم.

به بیان دیگر فرهنگ متعالی می تواند زمینه ساز بهترین وضعیت ممکن برای زندگی بشر را فراهم آورد . از طرفی باتوجه به ظرفیّت های فراوانی که داریم، ضروری است با مقدم شماردن «فرهنگ»به سوی آینده زیبا رهنمون گردیم.

رهبر انقلاب با تاکید بر اهمیّت ویژه بحث مربوط به فرهنگ، فرمودند: «عزیزان من فرهنگ از اقتصاد ،مهمتر است. چراکه فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می کنیم. اگر این هوا تمیز باشد آثاری دارد و اگر کثیف باشد آثار دیگری دارد. فرهنگ یک کشور مانند هواست. اگر بخواهیم مصرف تولیدات داخلی به معنای واقعی کلمه تحقق یابد باید فرهنگ تولید داخلی در ذهن مردم جا بیفتد.»







تاریخ : پنج شنبه 93/2/25 | 2:8 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

 فرهنگ سازنده زیربنای هر تفکر و اندیشه ایست خواه اقتصادی، خواه تربیتی باشد باید توجه داشت که بدون شکل گیری فرهنگ در هیچ حوزه ای نمی توان در مسیر درست حرکت نمود و قطعا نتایج به دست آمده انطباق با اهداف نخواهد داشت.

 با اصلاح صحیح فرهنگ سایر زمینه های اجتماع از قبیل اقتصاد، سیاست و خانواده نیز درست می شود و باید در نظر داشت که مشکل جامعه ما این است که کار فرهنگی آنچه که مطلوب نظر رهبر است انجام نشده است.

 وضعیت فرهنگی جامعه را مثبت نمی بینم نه این که منفی باشد اما با فرهنگ اسلامی خیلی فاصله دارد بیشتر محصولات فرهنگی ما از کشورهای بیگانه وارد می شود.

وقتی وضع جوانان را می بینیم و این که بعضی از آنها به دنبال پوچی می گردند متوجه می شویم که چه قدر در این زمینه ضعف داریم و این که اسلام واقعی را نتوانستیم به جوانان بشناسانیم تا آنها مشتاقانه آن را قبول کنند.

جوانان با توجه به این که دارای افکار به روز هستند و نیاز های فرهنگی و کمبودهای موجود را می توانند درک کنند مخصوصا با استفاده از نظرات جوانانی که درحوزه فرهنگی فعالیت دارند و همچنین با آشنا شدن با معیارهای دینی و اسلامی،و با توجه به  خلاقیت هایی که در آنها وجود دارد می توانند صاحبان اثر بوده و در این مسیر تحول ایجاد نمایند.






تاریخ : سه شنبه 93/2/23 | 11:5 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

میدان داران فرهنگ