♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ تیر 93 - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خط مقدم جبهه ما امروزه پشت بام خانه هاست.


دشمن، سربازانش رامخفیانه ازطریق پشت بام به درون خانه های ما فرستاده


تاازهیچ تخریبی فروگذار نکنند.


تسلیم سر بازی شده ایم که ماموریتش اینست که


حیارااز زنانمان وغیرت رااز مردانمان وپاکی رااز جوانانمان بگیرد


و کانون گرم خانواده مان را متلاشی کند.


وقتش فرا رسیده که با یک حرکت انقلابی پشت باممان رااز لوث این دایره های زنگی پاک کنیم.







تاریخ : جمعه 93/4/6 | 11:16 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

با توجه به دستورات دینی مبنی بر توجه به نیازمندان ،فرهنگ انفاق بایدعملیاتی وکاربردی شود.

مدیریت جهادی در نظام اسلامی، مدیریت بر دلها است و مدیری موفق است که بتواند قلوب مردم را جذب کند و این امر،مشارکت اقتصادی آنان را افزایش می‌دهد.

فرهنگ ازخود گذشتگی و کمک به همنوع ،بایستی در بین افراد نهادینه شود تا جامعه ای خیّر و با گذشت در جهت رفع مشکلات اقتصادی و مساعدت به مستمندان داشته باشیم.

انفاق فقط در انجام کار خیر و یا انفاق مال نیست؛ بلکه در تمام برنامه ‏ها و اعمالی که انسان سبب خیر و برکت می‏ شود، انفاق نقش دارد.

وقتی می‏ گوییم انفاق، یعنی توجه به همه اعمال و رفتار و کردار انسان که برابر خداوند است.خداوند در پاداش انفاق‌کنندگان اجر عظیمی را بیان می‏ کند که فقط خداوندمی ‏تواند پاداش آن را برآورد و شمارش کند.

خداوند تأکید دارد کسی که ایمان می‏ آورد، باید انفاق در راه خدا را در سرلوحه کارهایش قرار دهد.

باید به کسانی که واقعاً نیازمند هستند و با اولویت‏ بندی انفاق کنیم .تأکید اسلام این است که قرض و صدقه پنهانی و خمس و زکات را آشکار انجام دهید تا تبلیغ بین مسلمین شود.

صدقه انفاقی است که صداقت انسان را در ایمان مشخص می‌کند؛ در قرض‏ الحسنه ضامن خداوند متعال بوده و تضمین برگشت آن با سود چندین برابر و بدون ربا با خداوند متعال است.

انفاق باید از مال حلال باشد و یاری به رهبر و امام جامعه مسلمین از بهترین نوع انفاق است.

هر ساله در ماه پر خیر و برکت رمضان ، ماه نزول رحمت الهی برنامه های متنوعی با هدف ترویج فرهنگ احسان و سنت های خیر انفاق و نوع دوستی برای نزدیکی قلوب همه مومنین به یکدیگر و جهت رفع مشکلات ایتام و نیازمندان جامعه برگزار می شود.

جشن گلریزان ،فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ ایثار و انفاق است .جشن گلریزان هرساله و در ایام ماه مبارک رمضان و با هدف آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می شود.

 آنچه راکه انفاق می‏ کنیم ، کم نشماریم و خیلی هم بزرگ نشماریم. از اموالی که به آن دل بسته ایم، انفاق کنیم و از آن دل بریده شویم.

 






تاریخ : چهارشنبه 93/4/4 | 4:45 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

 موسم حج علاوه بر امور معنوی، یکی از مناسب‏ ترین ایام برای مبادله فرهنگی و انتقال ارزش‏ها در بین مسلمین جهان است و آثار و برکاتی از این راه نصیب اسلام و مسلمین می‏گردد، و سبب رشد و شکوفائی زائران خانه خدا را فراهم می‏نماید.

از سوی دیگر، در حج آموزش عملی فرهنگ برابری و مساوات و اخوت و تعاون و طرد هرگونه تفرق و نفاق داده می‏شود; یعنی به حاجی می‏ آموزند که علی‏ رغم تفاوت‏هایشان در رنگ و پوست و نژاد و زبان و مقام و ثروت، همه در نزد خداوند مساوی هستند. خطبه های پیامبراکرم ‏صلی الله علیه وآله در حجة‏الوداع شاهد روشن و واضح بر این مدعاست که فرمود: از نظر اسلام همه مردم با همه برابرند; عرب بر عجم و عجم بر عرب هیچ فضیلتی ندارد، مگر به ملاک تقوی. . . مسلمان برادر مسلمان است.

و در یک کلمه، بزرگ‏ترین و مهم‏ترین فرهنگی که در ایام حج‏ به حاجی منتقل می‏گردد، فرهنگ توحید خالص ابراهیمی محمدی‏ صلی الله علیه وآله است.

چه چیزی بالاتر و مهم‏تر از فرهنگ جامعه که قوام و حیات جامعه در گرو فرهنگ آن جامعه است. چه منافعی عزیزتر و با ارزش‏تر از منافع فرهنگی، عقیدتی، بلکه آن منافعی که اولا و با لذات با این فریضه الهی و امکنه مقدس تناسب دارد. همه ایمان و ارزش‏های الهی است. که شاهد قوی و گویای آن این است که بعد فرهنگی در جوامع روائی به عنوان یکی از مهم‏ترین علل و فلسفه‏ های حج مطرح شده است.

از سوی دیگر، ایام حج فرصتی است‏ بسیار مناسب برای تبلیغ فرهنگ اصیل اسلام، در میان قشر وسیع و قابل توجهی از مسلمین که از اطراف و اکناف عالم در این نقطه اجتماع کرده ‏اند. و اصولا از مقدمات اولیه حج تعلم بسیاری از مسائل اسلامی است که به نوبه خود به علماء متعهد اسلام امکان می‏دهد تا از استقبال مردم برای تعلیم و ارشاد و نشر فرهنگ غنی اسلام استغناء نمایند.

حج در واقع آموزشگاهی است که هر سال دایر می‏ گردد و مؤسس آن خداوند منان و اساتید آن انبیاء و ائمه معصومین و علماء متعهد اسلام هستند که معارف اصیل و ناب را به کام تشنگانی که از سراسر عالم در این مکان گردهم آمده ‏اند، می ‏ریزند.

ادامه مطلب...




تاریخ : یکشنبه 93/4/1 | 11:27 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()
<   <<   6      

میدان داران فرهنگ