♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ خرداد 93 - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای تحقق اهداف فرهنگی مطلوب، موظفیم اولویت­های فرهنگی را شناسایی و مبتنی با آنها با تمهیدات هنری که فرهنگ اسلامی را پویا و ماندنی می­کند برنامه ­ریزی کنیم.

همکاری، مشارکت و تعامل دست اندر کاران فرهنگی و هنری می ­تواند به تصمیم گیری­ها در این زمینه قوام بخشد.

ما معتقدیم جمع بندی و برآیند اندیشه های خوب باید تبدیل به روندی شود که شاکله و هویت فرهنگی ما را احیا و تثبیت کند،

با هم ­اندیشی و ارزیابی توانمندی­های یکدیگر می­توانیم شاهد حرکت­های خوب فرهنگی در شهر و استان­مان باشیم.

برنامه‌ها باید در برگیرنده تمامی اهداف و جنبه‌های مورد نیاز جوانان و به ویژه در راستای تقویت بنیه دینی و فرهنگی و تعالی معنوی باشد.

برنامه‌های اوقات فراغت جوانان باید براساس نیازسنجی تدوین شود.

در کنار برنامه‌های ورزشی و آموزشی باید به برنامه‌های فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای شود ،چرا که مخاطب اصلی جنگ نرم دشمنان، نوجوانان و جوانان هستند و این امر نقش دستگاه‌های فرهنگی را در مبارزه با این هجمه فرهنگی با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آگاه‌سازی جوانان بیشتر می‌کند.

برنامه‌ریزی اوقات فراغت از اهمیت بالایی برخوردار است ،چراکه اوقات فراغت با استعدادیابی از جوانان آن‌ها را به سمت کارآفرینی و انتخاب شغل مناسب در آینده هدایت می‌کند.

یکی از دغدغه‌های در استان، مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ و تبدیل شدن خراسان جنوبی به استانی پیر در کشور است. لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب جلوی این روند را بگیریم.







تاریخ : سه شنبه 93/3/20 | 4:29 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

باید ببینیم دغدغه‌های مردم در زمینه فرهنگی چیست و مردم دنبال چه هستند و چه انتظاراتی دارند؟ کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری می‌تواند خانه امید همه کسانی باشد که دغدغه فرهنگی دارند.

 

در راستای ترویج فرهنگ و مسائل فرهنگی، ذوق‌ها و سلیقه‌ها باید هویدا شده و در خدمت فرهنگ و هنر استفاده شوند. استفاده از ظرفیت‌های موجود، ایجاد توازن بین فرهنگ و علم و غیره، مشارکت مردم در مدیریت محلات، ایجاد سازمان‌های مردم نهاد که بهترین نهاد برای بازوان توانمند شهرداری‌ها و شورای شهر است، تقویت وبلاگ‌نویسی و... به عنوان چندراهکار عملی برای ترویج فرهنگ پیشنهادمی گردد.  

تعالی و تقویت فرهنگ و هنر در خراسان جنوبی نیازمند مشارکت و همکاری تمامی مسئولان و دستگاه‌های مربوطه است.  یک ضلع چشم‌انداز شهری و مسائل فرهنگی را شورای شهر و ضلع دیگر آن را کانون هنرمندان و فرهیختگان استان تشکیل می‌دهند.

طبیعی است که نمی‌توان در مقابل روند توسعه شهرها و ایجاد امکانات شهری ایستاد اما می‌توان انتظار داشت با هدف حفظ میراث ارزشمند شهر که می‌تواند اساس توسعه اقتصادی باشد، فعالیت‌های ما بیشترین همخوانی را داشته باشد. 

حفظ میراث فرهنگی تنها ساختمان و بنا نیست بلکه حفظ گویش محلی نیز بسیار با اهمیت است.  زبان و گویش بیرجندی مهمترین چیزی است که در حال از دست دادن آن هستیم. امروز باید سنگ بنایی بگذاریم که نسل‌های آینده از آن نهایت استفاده را کنند.

حداقل کاری که می‌توان در حوزه فرهنگی شهربیرجند انجام داد این است که چند بنر، عکس و تابلو از هنرمندان، فرهیختگان و صاحبان مشاهیری از قبیل معتمدنژاد، پروفسور شکوهی، دکتر گنجی و از این قبیل در سر در ورودی‌های شهر نصب شود تا همگان بدانند اینجا زادگاه بزرگان زیادی است.

 امید است با استفاده از افکار، ذهنیت و هنر هنرمندان، فرهیختگان و صاحب‌نظران بتوانیم برای تعالی فرهنگ منطقه قدم‌های بلندی برداریم.






تاریخ : سه شنبه 93/3/20 | 4:6 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

با عفو ،حیات حاصل می‌شود.  اولین مسئله در عفو این است که ،عفو خصلت اهل بیت است؛ روایتی از امام صادق می‌فرماید«جوان مردی ما در این است که از کسی که به ما ظلم می‌کند درگذریم» دومین مسئله این است که عفو عزت آفرین است.

پیامبر نیز می‌فرماید «عفو هیچ چیزی اضافه نمی‌کند مگر عزت». کسی که از یک ظلم می‌گذرد خداوند جایگزین آن عزت دنیا و آخرت به وی می‌دهد. این جشن نیز از مظاهر همان عزت است.

علی (ع) می‌فرماید ثواب هیچ چیزی با عفو برابری نمی‌کند. عفو رافع کینه است؛ جز با رفع کینه به جامعه آرمانی نمی‌رسیم؛ جامعه یعنی گروهی آمده‌اند در کنار یکدیگر مشکلات خود را حل کنند. اما کینه موریانه‌ای است که بستر جامعه را از بین می‌برد. عفو بزرگترین رافع کینه‌هاست.پیامبر نیز می‌فرماید عفو بکند کینه ها از جامعه شما می‌رود.

کسانی که می‌بخشند هم به گردن قاتل حق دارند چرا که به وی زندگی دوباره می‌بخشند و به گردن من و شما نیز حق دارند چرا که جامعه را از کینه پاک می کنند.

عفو باعث بخشش در آخرت می‌شود؛ پیامبر اکرم می فرماید« اگر لغزش یک نفر در دنیا را ببخشید خداوند در آخرت لغزش شما را می‌بخشد».پیامبر نیز فرمودند«از گناهان مردم بگذرید خداوند عذاب آتش را از شما برمی‌دارد.»

کسی که عفوش زیاد است عمرش طولانی می‌شود؛ کسی که می‌تواند ببخشد یعنی عقده‌ها را در درون خود حذف کرده است؛ عفو مانند بذری است که در خاک می‌کاریم به امید تبدیل شدن به جوانه، نهال و در نهایت درخت باروری که آینده جامعه‌ای بی کینه و بدون مشکل باشد.

در مواقعی بمباران خبری می‌کنیم که یک خانواده می‌خواهد قصاص کند اما راه درست این است که خودمان در زندگی شروع به بخشش کنیم تا نهادینه شود.

 برای اینکه عفو در جامعه فراگیر شود باید ابتدا تبدیل به فرهنگ شده و برای فرهنگ شدن باید از خود شروع کنیم. هر یک از ما که از چیزی دلخور است ببخشد.






تاریخ : سه شنبه 93/3/20 | 2:58 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >

میدان داران فرهنگ