♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ خرداد 93 - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهنگ جهادی همان فرهنگ دین و مکتب اسلام است.باید توجه داشت که هرگز نباید فرهنگ جهادی را از فرهنگ اسلام ناب محمدی جدا نمود.

فرهنگ جهادی ، نهادی است که با مدیریت متعهد وبا هدف معین ، اداره می‌شود.فرهنگ و ارزش‌های جهادی برخاسته از اندیشه و باورهای مذهبی و ایمانی افراد انقلابی و با الهام از سیره و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بوده است.

امام راحل با دستمایه قرار دادن کتاب خدا یعنی قرآن کریم در این جهاد، فرهنگ جهادی را به پیروان خود آموخت.امام بزرگوار کرارا حاملان فرهنگ جهادی را توصیه به خودسازی، اخلاص در کارها، جهاد با نفس و پرهیز از انحراف نموده‌اند. 

رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «... همین فرهنگ جهادی است که از امتیازات و ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.»

اطاعت از ولایت فقیه و التزام عملی به آن از اولین و مهم‌ترین خصوصیت مدیریت جهادی است.

خود باوری یکی از اصول مورد استفاده در مدیریت جهادی بوده و با خون و فرهنگ انقلاب و رویکرد جهادی عجین شده است.

مردم‌گرایی از پایه های اصلی مدیریت جهادی وسرلوحه فرهنگ جهادی بوده است.

رعایت شئونات اسلامی در برخورد با ارباب رجوع و حفظ شعائر و ظواهر اسلامی از ویژگی‌های دیگر فرهنگ و مدیریت جهادی است.






تاریخ : شنبه 93/3/17 | 9:43 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

نقش بسیجیان فرهنگی و  اهل فرهنگ و  قلم و و اساساَ نقش قلم  در گسترش وترویج ارزش های دینی ، ملی ،فرهنگی و اعتقادی بر هیچ کس پوشیده نیست .

نمونه ای از توانمندی بسیجی ،سید اهل قلم «حاج سید مرتضی آوینی» می باشد که توانایی های او بر هیچ کس پوشیده نیست.حاج مرتضی هیچگاه راه خود را از ولایت جدا نکرد و می توان از او به عنوان دلسوز ترین معلم بسیجی نام برد .وی دغدغه پالایش فرهنگ ، از زوائد و ناپاکی ها را داشت.

فرهنگیان بسیجی ، الحق و الانصاف در عرصه های فرهنگی نظام خوش درخشیدند و بعد از سنگر های خاکی مقابله با دشمنان تا بن دندان مسلح ، امروز نیز در جبهه جنگ نرم  با زورگویان مستکبر ،  هدایت فکری جوانان را عهده دارند.

بالاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت دارد فرهنگ آن جامعه است و بنا بر فرمایش امام راحل (ره) در فرهنگ هر جامعه مبدا تمام خوشبختی ها و بدبختی های یک ملت است.

فرهنگ غیرت و دفاع از استقلال و آزادی، فرهنگ ایثار و فداکاری و ... باعث شکوفایی نسل جوان و آیندگان در زمینه های علمی و پژوهشی و جلوگیری از انواع انحرافات خواهد شد.

مسئله تهاجم فرهنگی و اثرات آن بر نوجوانان به ویژه دانش آموزان همواره از دغدغه های برنامه ریزان آموزش و پرورش می باشد در این راستا معلمان بسیجی می بایست همواره با شیوه های مقابله با شبیخون آشنا و راه مقابله با آن را برای دانش آموزان با روشهای مستقیم و غیرمستقیم بیان کنند.

اهداف حضور معلمان بسیجی :

1. آشنایی دانش آموزان با فرهنگ متعالی و ارزشهای اخلاقی اسلام

2. هدایت برنامه ها و فعالیتها در جهت وجدان کاری، متعهد، انضباط اجتماعی مالی و اقتصادی

3. مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی

4. گسترش فرهنگ مطالعه و تحقیق

5. کشف استعداد و توانمندیهای دانش آموزان

6. غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

7. بهره گیری از امکانات و وسایل هنری

8. پیدایش میل به هویت جویی و استقلال طلبی و جستجو برای اثبات شخصیت و عزت نفس در بین دانش آموزان

9. ایجاد قدرت ابتکار و خلاقیت در دانش آموزان

باشد که درظل سایه ولی عصر (عج) و منویات مقام معظم رهبری حضرت آقای خامنه ای روز به روز بر عظمت ایران و ایرانی افزوده شود و خواسته مقام معظم رهبری در خودکفایی علمی محقق گردد.







تاریخ : شنبه 93/3/17 | 1:52 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

به نظر من ضرورت توجه به تغییر فرهنگ اقتصادی، یکی از دلایل مطرح شدن اقتصاد و فرهنگ در نام‌گذاری امسال است. بر این اساس، باید به بررسی و  آسیب‌شناسی فرهنگ اقتصاد خود پرداخته و سعی کنیم آسیب‌های این حوزه را برطرف کنیم.

نام‌گذاری‌های سال‌های اخیر و تاکید بر اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد که اقتصاد دارای جایگاه مهمی است که اگر به آن توجه کنیم، نه‌تنها می‌توانیم اثر تحریم‌ها را کم کرده و آن‌ها را دور بزنیم، بلکه با این کار بسترهای لازم برای توسعه کشور را نیز فراهم می‌کنیم.

هر کشوری دارای چند نیاز اصلی است و در صورتی‌که آن‌ها تامین شود، طرف‌های خارجی کمتر می‌توانند بر آن کشور فشار بیاورند. غذا، پوشاک، مسکن، بهداشت و اشتغال درصورتی که تامین شود، فشارهای دشمنان بی‌اثر خواهد شد.

هم‌اکنون جمعیت ایران به 77‌میلیون نفر رسیده است. ما باید با برنامه‌ریزی به سوی خودکفایی در تامین مواد غذایی موردنیاز مردم برویم.

باید تلاش کنیم تا با تکیه بر توانایی‌هایی که خودمان داریم، به این اهداف برسیم. تحقق این مسئله باعث می‌شود تا دشمنان نتوانند از اقتصاد به عنوان اهرم فشار علیه ما استفاده کنند.

در اقتصاد مقاومتی، کشور باید روی پای خود بایستد و نیاز به بیگانه را کاهش دهد و این نخستین مسئله‌ای است که باید در تحقق اقتصاد مقاومتی به آن توجه کنیم.

مروری بر ظرفیت‌‌های خراسان جنوبی، نشان می‌دهد که تمام زمینه‌های لازم برای جهش اقتصادی این شهر فراهم است. فقط برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید استانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و بخش خصوصی تعامل با یکدیگر را بیشتر کرده و با تشریک مساعی و هم‌فکری، موانع و مشکلات اقتصاداین استان را شناسایی و البته قوت‌ها را تقویت کنند.

در این بین برای توسعه صادرات ، می‌توانیم به صورت مرتب و سالانه، نمایشگاه‌هایی از توانایی‌های خودمان در کشورهای همسایه برگزار کرده و زمینه‌های لازم برای افزایش تعامل تاجران خراسانی و کشورهای همسایه را فراهم کنیم.






تاریخ : پنج شنبه 93/3/15 | 3:17 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >

میدان داران فرهنگ