♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ دی 93 - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نسبت‌یابی فرمایشات رهبر انقلاب با فضای مجازی: 
 «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است»! عمق استراتژیک این جمله راهبردی را فقط گوینده آن می‌داند، کسی که می‌گوید: «اگر می‌توانستم خودم مسئولیت این شورا را به عهده می‌گرفتم»

 

« ... درحالی‌که این جوانها را باید حفظ کرد، باید از اینها قدردانی کرد، امروز هم بحمدالله در فضای مجازی جوانان انقلابی با انگیزه های دینی کم نیستند و زیادند؛ نباید این افتخارات بزرگ را نادیده گرفت و با عناوین گوناگونی بخواهیم این جوانهای مؤمن را طَرد کنیم و منزوی کنیم؛ که البته منزوی هم نمی شوند؛ آن جوانهای مؤمنِ پرانگیزه، با این حرفها منزوی نمی شوند؛ لکن ما باید قدر اینها را بدانیم.

 
 مسئولین کشور در رابطه با فضای مجازی نیز بایددر مقابله‌ی با دشمن حرفِ صریح بزنند و عدم انفعال ملت ایران را و عدم انفعال انقلاب را به زبانِ صریح بیان کنند.

 در شکل‌گیری انقلاب اسلامی در فضای مجازی، نقش علما را نمی توان نادیده گرفت.علما هادیان امتند و وظایفی دارند و مردم را باید روشن کنند؛ در نظام اسلامی وظیفه‌ی علما فقط گفتنِ مسئله‌ی نماز و روزه نیست، مردم را بیدار می کنند، هوشیار می کنند، حقایق را به مردم می گویند، بصیرت‌افزایی می کنند.

 
جنگ، جنگ اراده هاست و باید جوانان مؤمن انقلابی با احساس وظیفه اسلامی و با تقویت روح خودباوری و خودبازیابیِ هویت اسلامی در قامت افسران جوان جنگ نرم و پاسداران انقلاب اسلامی به جنگ پاسداران تمدن غرب در فضای مجازی بروند.
 
انقلاب اسلامی در فضای مجازی ، هم حرف اسلام را ، وهم حرف استقلال را می زند، حرف ایستادگی ملی را می زند، حرف توسعه‌ی درون‌زای کشور را می زند، حرف عدل را می زند و برای این اهداف بزرگ تلاش می کند و کار می کند؛ همه‌ی اینها مسائل انقلاب است؛ اینها چیزهای مهمی است. این یک واقعیت است.
 
واقعیت دیگری که از آن نباید غفلت کرد، انگیزه‌های دینی در نسل امروز انقلاب است.ما امروز، جوان انقلابی بسیار داریم، در سرتاسر کشور داریم، از همه‌ی قشرها داریم، در دانشگاه‌ها بسیار داریم، جوانی که هم متدین است، هم انقلابی است؛ به اعتقاد من این جوان از جوان انقلابی اولِ انقلاب شأنش بالاتر است. چرا؟ چون آن‌روز اولاً آن انقلابِ با آن عظمت و پرهیجان اتفاق افتاده بود؛ ثانیاً آن‌روز اینترنت نبود، ماهواره نبود، این همه تبلیغات گوناگون نبود، این جوان در معرض این همه آسیب نبود، جوان امروز در معرض این همه آسیبها است؛ اینترنت جلوی او است، این همه تلاش دارد می شود برای اینکه این جوان را منحرف کنند.


اما این جوان، متدین باقی می مانَد؛ نمازخوان است، به نماز اهمیت می دهد، نمازِ شب می خواند، نافله می خواند، در مراسم مهم دینی شرکت می کند، پای انقلاب می‌ایستد، شعارهای از دل برآمده می دهد؛ اینها چیزهای مهمی است. نسل امروزِ انقلاب، به نظر ما یکی از افتخارات بزرگ است. این یک واقعیت است، باید این را دید.»





تاریخ : دوشنبه 93/10/29 | 10:38 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

رئیس جمهور در چهارمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: « شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی و به طورکلی دولت به شدت در پی آن است که از این چارچوب برای آزادی عمل و برای امنیت و هم برای صیانت از آنها استفاده کند.

کارها نباید در جهت محدودیت باشد بلکه باید در جهت صیانت باشد. ما باید در راستای صیانت از اخلاق و ارزش‌ها حرکت کنیم و چارچوب این کار با این شوراست و اجرای آن با دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌هاست.

شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و همه و همه باید زمینه را برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان آماده کنند. این جوانان ما هستند که باید در این عرصه به میدان بیایند ، آنها قادر هستند که تحول ایجاد کنند.

 

 باید در این راستا گام‌های بزرگی برداریم تا بتوانیم با بهره‌گیری از این شبکه ملی توانایی تعامل با شبکه جهانی و شرکت‌های بزرگ دنیا را در کشور ایجاد کنیم.

 

این شورا تشکیل شده است تا در چارچوب رهنمود های مقام معظم رهبری سیاست گذاری ها در فضای مجازی را هماهنگ و از موازی کاری ها جلوگیری کند.

هدف شورا این است که مردم از امکانات فضای مجازی راحت تر و سالم تر استفاده کنند، ضمن آنکه نگرانی ها در خصوص حفظ ارزشها و ملاحظات امنیت شبکه نیز دغدغه همه ماست» .

 






تاریخ : دوشنبه 93/10/29 | 10:16 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

شهید حسین خرازی نقل می کرد: وقتی تو جبهه هدایای مردمی را باز می کردیم در نایلون رو بازکردم دیدم که واقعا یک قوطی خالیه کمپوته که داخلش یک نامه است نوشته بود :برادر رزمنده سلام، من یک دانش آموز دبستانی هستم.

خانم معلم گفته بود که برای کمک به رزمندگان جبهه های حق علیه باطل نفری یک کمپوت هدیه بفرستیم. با مادرم رفتم از مغازه بقالی کمپوت بخرم.

قیمت هر کدام از کمپوت ها رو پرسیدم،اما قیمت آنها خیلی گران بود، حتی کمپوت گلابی که قیمتش 25 تومان بود و از همه ارزان تر بود را نمی توانستم بخرم.

آخر پول ما به اندازه سیرکردن شکم خانواده هم نیست. در راه برگشت کنارخیابان این قوطی خالی کمپوت را دیدم برداشتم و چند بار با دقت ان را شستم تا تمیزتمیزشد.

حالایک خواهش از شما برادر رزمنده دارم، هروقت که تشنه شدید با این قوطی آب بخورید تامن هم خوشحال بشوم و فکر کنم که توانستم به جبهه ها کمکیکنم.

بچه هاتو سنگربرای خوردن آب توی این قوطی نوبت می گرفتند، آب خوردنی که همراهش ریختن چند قطره اشک بود.






تاریخ : شنبه 93/10/27 | 9:23 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()
   1   2   3   4   5      >

میدان داران فرهنگ