♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ شهریور 92 - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این سال، سال «حماسه» است و دلیل آن تا حد زیادی واضح است. شوک ها و سختی های اقتصادی که در سال 91 بر کشور بار شده است به راستی نیازمند یک حماسه سازی برای عبور دادن کشور از گردنه بحران اقتصادی است.



آنچه اهمیت دارد این است که حماسه اقتصادی در کنار حماسه سیاسی از دید رهبر انقلاب بیان شده است . لازم است هم در زمینه‌ی اقتصاد، هم در زمینه‌ی سیاست، حضور مردم حضور جهادی باشد. با حماسه و با شور باید وارد شد، با همت بلند و نگاه امیدوارانه باید وارد شد، با دل پر امید و پر نشاط باید وارد میدانها شد و با حماسه‌آفرینی باید به اهداف خود رسید.

بدون شک میتوان گفت حماسه سازی اقتصادی از هر دو جبهه – مردم و مسولان – باید مد نظر واقع شود. در جبهه مردم ، همانگونه که رهبر انقلاب اشاره کرده اند، نگاه امیدوارانه و همت بلند لازمه حضور جهادی است و در جبهه مسئولان ، نیز با توجه به تجربیاتی که از سال 91 به دست آمده است، برنامه ریزی دقیق، پرهیز از برخوردهای دفعتی و تصمیم گیریهای خلق الساعه و مدیریت فضای اقتصاد کشور به شکل روشمند و هوشمندانه است.

شعار امسال تفاوتی فاحش با شعارهای سال گذشته دارد زیرا در دل خود اهمیت و بزرگی اقداماتی که باید برای حماسه سازی صورت پذیرد را جای داده است. حماسه سازی یک شرط اساسی دارد، و آن همدلی همیاری کسانی است که قرار است حماسه بسازند.






تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 7:38 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

مقام معظم رهبری:  

 لازمه حماسه آفرینی ، وجود فضای امید، حسن ظن و خوش بینی به چشم اندازهای قطعی و یقینی پیش روی کشور است و با ایجاد تردید در ذهن مردم و تزریق یأس و ناامیدی به دلها و دعوت به انزوا، تنبلی و بیکاری، حماسه ایجاد نمی شود.

 

حرکت مداوم و جهادگونه که نیاز هر کشور و هر تمدنی برای پیشرفت است، از مسیر نشاط، شوق و امید می گذرد. 






تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 12:28 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی |

حماسه سیاسی و اقتصادی مهم‌ترین راهبرد حفظ و تداوم انقلاب است

دو رکن اساسی(حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی) در حقیقت مهم‌ترین راهبرد حفظ انقلاب و تداوم آن با تکیه بر پیشرفت‌ها و حفظ همه ارزش‌هاست.در صدر اسلام مسلمانان در شعب ابی‌طالب با همه مشکلات 3 سال تمام مقاومت کردند و توانستند با رهبری الهی پیامبر اعظم (ص) و انقلابشان پایداری کنند و در نهایت زمینه حاکمیت دینی را در شبه‌جزیره عربستان رقم زدند و الآن هم چهارچوب ما نیز همین است.

ما اوج ایثار را در حادثه کربلا دیدیم و جایی که امام حسین(ع) در برابر عرفی‌ترین نیاز انسان یعنی آب مقاومت کرد و اکنون ما نیز باید مرور کنیم که آیا چنین آمادگی را در برابر عرفی‌ترین نیاز‌ها خواهیم داشت یا خیر؟ به‌اعتقاد من همه این حماسه‌ها برای تک‌تک ما درس عبرت است. ما در انقلاب اسلامی 34 سال در یک نبرد تمام‌عیار با دشمن و نظام سلطه هستیم.






تاریخ : جمعه 92/6/15 | 12:9 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >

میدان داران فرهنگ