♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ شهریور 92 - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های حماسه:

حماسه معمولا با ایام و لحظات خاصی از حیات ملی یک قوم یا ملت در ارتباط است. و اما چه کنیم که شعار  سال 1392 را بخوبی  و آن گونه که مد نظرحضرت آقا است اجرایی کنیم.

 اگر ملتی بخواهد جهت حفظ استقلال خویش افتخار آفرینی (حماسه آفرینی) کند بایستی عوامل موثر در موفقیت حماسه را بشناسد و بر آن اساس برنامه ریزی و عمل نماید. و آن عوامل عبارتند از :

1- وعده الهی برای پیروزی مستضعفین،

2- انگیزه الهی در خلق حماسه،

3- نقش رهبری حماسه،

4- نقش مسئولین و مردم .

 

الف) وعده الهی :

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: (و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین) بشارت پیروزی قومی که مورد ظلم و استضعاف قرار گرفته را پس از بپا خاستن و  خلق حماسه  می دهد. مطمئنا ملت مسلمان ایران هم در سال1392 مطمئن است که همچون گذشته مورد لطف و عنایت خداوند در مباحث سیاسی و اقتصادی خواهد بود.

 

ب) انگیزه الهی:

وقتی هر حرکت و  اقدامی برای رضای خدا آغاز شود مطمئنا پیروزی را در پی خواهد داشت. وقتی ما به حماسه عظیم عاشورای حسینی نگاه می کنیم، می بینیم امام حسین(علیه السلام) و یاران باوفای ایشان  در این حماسه عظیم در معرض سخت ترین آزمایشات و امتحانات الهی قرار گرفتند اما با ایمان راسخ خود به خدا در هیچ یک از این آزمایش ها و سختی ها دچار ذره ای تردید نسبت به هدف و راهی که انتخاب کرده بودند نشدند. لذا ملت  مسلمان ایران هم انشاء الله با انگیزه الهی و اعتقاد  راسخ به کمک و امداد خداوند "فاستقم کما امرت"در سال 1392 حماسه ی عظیم سیاسی و اقتصادی را در پرونده مبارزات خویش ثبت خواهد کرد.

 

ج) نقش رهبری:

بدون شک مرکز ثقل هر حماسه و حرکتی رهبری آن می باشد. رهبر معظم نظام مقدس اسلامی، با تدبیری بجا و شایسته امسال (1392) را سال « حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی » اعلام نمودند و مطمئن هستیم که مردم به تبعیت از آن امام و مقتدای خویش، حماسه ای دیگر می آفرینند  تا الگویی برای دیگر کشور ها و حتی آیندگان در مبارزه با استعمار و استثمار باشد و فتح بابی شوند برای پیمودن و  فتح قله های رفیع سعادت و کمال.

 

د) نقش مسئولین و مردم:

معمولا در هر انقلاب و نهضتی این مردم هستند که با پیروی از دستورات رهبرشان باعث پیروزی در هدف مورد نظرشان هستند لذا هم مردم و هم مسئولین در پشت سر رهبری معظم انقلاب اسلامی به خلق حماسه ای دیگر پرداخته  و با ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی، آزادگی، عزت، شرف، دینداری، شهامت، شجاعت، صبر و گذشت، حماسه های دیگری را در ابعاد سیاسی و اقتصادی آفریدند.  در داخل انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا  و در بعد خارجی ، استمرار و نقش ایران در بیداری اسلامی و بخصوص بحث هسته ای.

 






تاریخ : پنج شنبه 92/6/14 | 3:48 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()
حضرت آیت الله خامنه ای طی سال های اخیر با نامگذاری سال های گذشته با عناوینی مانند:

حرکت به سمت الگوی مصرف88

همت مضاعف و کار مضاعف89

جهاد اقتصادی90

تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی91

نشان داده اند که یکی از مهم ترین دغدغه های ایشان و بلکه یکی از مهم ترین نیازهاو مشکلات ایران بحث اقتصاد و مشکلات اقتصادی ایران است

با وجود تاکیدات فرمایشات و تذکرات رهبری در زمینه بهبود شرایط اقتصادی و رفع مشکلات اقتصاد ایران باز هم شاهد وجود مشکلات عدیده و مهم اقتصادی در کشورهستیم  

اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال های اخیر در پیام های نوروزی خود و بسیاری دیگر از سخنرانی های خود به بحث اقتصاد ایران پرداخته اند جای خوشحالی بسیاری دارد.زیرا ایشان در پرتو اشراف و دوراندیشی خود،راه حل رفع بسیاری از مشکلات به وجود آمده در کشور را بهبود شرایط اقتصادی ایران دیده و بر رشد و توسعه اقتصادی تاکید خاصی داشته اند

با توجه به نام گذاری سال1392 به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی میتوان چنین استنباط نمود که رهبر معظم انقلاب بر2مولفه مهم توسعه ایران تاکید نموده اند.

1-حماسه سیاسی:که شاید نمود عینی آن را بتوان انتخاب های یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهاردهمین دوره انتخاب شورای شهر و روستا دانست

2-حماسه اقتصادی:که شاید نمود آنرا بتوان حرکت در مسیر برنامه چشم انداز 20ساله و برنامه 5 ساله توسعه کشور دانست

اما باید توجه داشت که منظور رهبر معظم انقلاب از حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی،دو امر جداگانه و مجزای از یکدیگر و تنها همان برداشت های ظاهری از رویدادهای عینی پیش رو،نیست

حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را میتوان دو امر یا دو فرآیند وابسته و موازی با هم دانست که وقوع و تثبیت هرکدام به وقوع و رشد دیگری وابسته میباشد

هرچند که نمود عینی و شاخص حماسه سیاسی در سال1392 را میتوان در انتخابات های خردادماه این سال مشاهده نمود اما باید دانست که منظور و مقصود رهبری از حماسه سیاسی در سال جدید،بسی فراتر از انتخابات های مهم پیش رو است.به نظر می آید منظور رهبری حماسه سیاسی،حرکت مردم و مسئولین،جناح ها و گروه های سیاسی،اجتماعی و... در راستای اهداف بلند انقلاب و به خصوص برقرای وحدت میان آحاد ایرانیان باشد

وحدت کلمه ای که تا کنون رمز پیروزی ایران اسلامی در صحنه های مختلف داخلی و خارجی اقتصادی،سیاسی ترین و بین المللی بوده است.

حماسه سیاسی ایران در ابعاد داخلی آن میتوان همان وحدت،همدلی و همبستگی مردم و مسئولین و سپس شرکت باشکوه و گسترده مردم در انتخابات ها دانست.این اتحاد ،همدلی و همکاری ایرانیان موجب میگردد تا منافع و پرستیز ایران در سطح بین المللی نیز حفظ و تثبیت شده و ایران بتواند منافع خود را در مناطق تحت نفوذ یا همان حوزه های مانور ایران مانند بحرین،عراق،افغانستان،سوریه و حتی آذربایجان و.... دنبال نموده و به حداکثر برساند.

اگر به پیام های نوروزی و نامگذاری های سال اخیر توسط رهبر

معظم انقلاب توجه گردد،متوجه میشویم که حضرت آیت الله خامنه ای در بحث اقتصاد،فرآیند را به صورت پله به پله و تدریجی به مسئولان و مردم سفارش نموده اند.اولین پله این فرآیند توسعه اقتصادی را میتوان همان شعار سال1388 یعنی اصلاح الگوی مصرف دانست.طی این فرآیند بود که امسال رهبر معظم به حماسه اقتصادی اشاره نموده اند.

باید توجه داشته باشیم که حماسه در معنای لغوی آن،فرآیندی یا کاری است که توسط دلیران،پهلوانان و بزرگان انجام گرفته و عملی است و قهرمانانه و بسیار بزرگ و مهم.

بنابراین حماسه سیاسی و به خصوص حماسه  اقتصادی را میتوان فرآیندی بسیار مهم ودلیرانه دانست که از مسیر اصلاح الگوی مصرف،همت و کار مضاعف،جهاد اقتصادی،کار و تولید ملی گذشته و در پرتو همدلی و همکاری تمام ایرانیان،حاصل میگردد.

حماسه اقتصادی و سیاسی ایرانیان در سال 1392 که مد نظر رهبر معظم انقلاب میباشد را باید مرحله ای مهم و نقطه عطفی دانست که میتوان ایرانیان را در مقابل دسیسه ها و حوادث سال های آینده،بیمه نموده و از آسیب های احتمالی دشمنان در امان بدارد






تاریخ : دوشنبه 92/6/11 | 10:15 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

حماسه اقتصادی یعنی دوری گزیدن ازتجمل پرستی و لذت جویانه در عرصه فردی و خانوادگی واجتماعی حماسه اقتصادی یعنی متناسب با فضای تحریم زندگی کردن.
حماسه اقتصادی یعنی همراه و هماهنگ با مردم زندگی کردن.
حماسه اقتصادی یعنی در شعار و عمل یکسان رفتار نمودن.
حماسه اقتصادی یعنی فراموش نکردن جهاد اقتصادی.

حماسه اقتصادی یعنی مسئولین و بالانشین ها درد مردم نجیب و عزیز انقلابی را درک نمودن است.
حماسه اقتصادی یعنی بر اساس سیاست جمهوری اسلامی در معادلات اقتصادی در عرصه منطقه و جهانی وارد شدن.

حماسه اقتصادی یعنی برای خریدن لباس فصل به کشورهای اروپایی نرفتن.
حماسه اقتصادی یعنی باور کنیم عده ای با پنجاه هزارتومان ناقابل مشکل بزرگی از زندگی شان حل می شود.

وحماسه اقتصادی یعنی
...          شما چه می گویید؟

 






تاریخ : یکشنبه 92/6/10 | 11:48 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >

میدان داران فرهنگ