♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ مرداد 93 - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به تعبیر مقام معظم رهبری؛ "فرهنگ مانند هوایی است که انسان‌ها در آن تنفس می‌کنند.اتاق فکر شبکه‌های ماهواره‌ای با هدف قرار دادن مهمترین نقطه فرهنگی جامعه اسلامی و در حقیقت تیشه بر ستون فرهنگ شهروندی زدن، به دنبال اهداف کلان خود در جوامع اسلامی به خصوص ایران هستند.

غرب با استفاده از ابزار رسانه‌ای خود و تکیه بر سرمایه‌های فراوانی که دولت‌های غربی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، به دنبالبدپوششی و بدحجابی در شهرها و حتی خانه‌های مردم ایران هستند.

در سال‌های گذشته فقط مبحث بدحجابی در خیابان‌ها مطرح بوده اما امروز باید به مقوله بدحجابی و متأسفانه بی‌حجابی در منازل را مورد توجه قرار دهیم.

یکی از جدی ترین مباحثی که شبکه‌های ماهواره‌ای در حال دنبال کردن آن هستند، برداشتن پرده حجاب از بین اعضای یک خانواده است.

مسلم بدانید اگر در خانه و در میهمانی‌ها شاهد بدحجابی و یا بی‌حجابی باشیم آسیب‌های جدی‌تری دارد، چراکه بستر برقراری ارتباط فراهم و بی‌بند و باری و روابط نامشروع سریع‌تر محقق می‌شود.

رسانه ملی، اصحاب فرهنگ و به خصوص روحانیون و صاحبان منبر در این زمینه باید بیشتر فعالیت کند و جلو رشد بی‌حجابی در شب نشینی‌های خانوادگی را بگیرد.

در مقوله حجاب، معتقد هستم نمی‌شود با دستور العمل و کار ابزاری در برابر هجمه‌های دشمن ایستاد و مبارزه کرد بلکه باید فرهنگ را درک کنیم و با استفاده از تمام پتانسیل‌های آن مقوله حجاب را تبلیغ کنیم، نمی‌شود با دستورالعمل دولتی حجاب را ناب اسلامی را گسترش دهیم. مگر می‌شود به کسی دستور داد که باید چادر سرت کنی و یا موی سر خود را بپوشانی؟ باید برنامه‌سازان فرهنگی ارزش انسان و انسانیت را تبلیغ کنند و آنگاه محصول تبلیغ خود را در سطح جامعه ببینند.

متأسفانه باید بگویم اگر مردم و جوانان معتقد و دین‌دار در میدان حاضر نباشند، در مقابله با بدپوششی و بی‌حجابی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، فرهنگ فقط به دست گروه‌های مردمی به حالت ایده‌آل خود برخواهد گشت و فرهنگ اسلامی خواهد شد.

مقوله بدحجابی و بدپوششی در سطح شهرها و بی‌حجابی در منازل غیرت اجتماعی را زیر سوال می‌برد و وقتی مردمی غیرت خود را از دست دادند، نسبت به همه چیز بی‌غیرت می‌شوند.

بی‌حجابی و بدپوششی یک ضرر بزرگ برای مردم بوجود می‌آورد و نمی‌توان گفت؛ یک گروه یا یک قشر از بی‌حجابی و بدپوششی متضرر خواهند شد.

ایران از دیر باز مورد توجه کشورهای استعمار گر غرب بوده است که با مروری بر تاریخ می توان بر حضور روسیه ، آمریکا ، انگلیس و .... در خاک ایران پی برد . سئوال اینجاست چرا ایران مورد توجه کشور های غربی قرار می گرفت و حضور در ایران یکی از اهداف مهم سردم داران غربی بوده است. به نظر می رسد عبور جاده ابریشم ، آب و هوای چهار فصل در فلات ایران ، دریای خزر و عمان و منابع نفتی و گازی این کشور از عمده دلایل حضور غرب در ایران بوده ، اما در کنار همه ی این موارد شاید غرب به دنبال نابود کردن منبعی گسترده تر بوده است . آری این منبع همان اسلامی است که در زمان پادشاهی خسرو پرویز وارد ایران شد . غرب ، ایران را دشمن سرسخت منافع استعمارگری خود می دانست و باهدف کنترل و نابودی اسلام ناب محمدی در ایران پا گذاشت .

اما بحث تهاجم فرهنگی متعلق به بعد از انقلاب نیست بلکه از گذشته دور این تهاجم به شیوه های مختلف جهت سرگرم کردن مردم وجود داشته است . از شیوع دادن اعتیاد در ایران گرفته تا برانگیزی شهوت در بین جوانان .  فعالیت سینما ها و تلویزیون در این راستا و طرح لباس ملی که زن مسلمان را هدف قرار داد از جمله فعالیت های آشکار غرب بوده است . اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، غرب برای به دست آوردن گنجی گران بها با تفرقه افکنی بین کشور های مسلمان و آغاز جنگ تحمیلی دوباره به سوی ایران حرکت کرد که با رشادت های مثال زدنی جوانان و بسیجیان جان بر کف با شکستی تلخ مواجح شد و سالها در سکوت مرگ باری به سر می برد . اشتباهی بزرگ است اگر غرب را آن قدر بی برنامه و کودن بنامیم که در این سکوت مرگ بار فقط نظاره گر پیشرفت و سازندگی در ایران بوده است .

آمریکا از 20 فروردین 59 حرکتی جدید را برای مقابله با ایران آغاز کرد و با صرف زمان بسیار و برنامه ریزی دقیق به دنبال براندازی نظام و استعمار فرهنگی ایران  بوده که می توان شروع این فعالیت ها را به وضوح در سالهای بعد از پایان جنگ دید . شاید اگر نگاهی ساده به مردم اطرافمان بیندازیم اکنون اثر این فعالیت ها را به وضوح ببینیم .

همانطور که می دانید در تهاجم فرهنگی به دلیل ظرافتکاری دشمن، چنین تهاجمی آشکار نبوده و ممکن است ملتی سالهای خیلی زیادی تحت چنین تهاجمی قرارگرفته باشند ولی خودشان متوجه تهاجم نبوده و بلکه حتی مظاهر تهاجم دشمن را با عنوان مد یا روشنفکری قبول کنند تا حدیکه کسی اگر، آگاهی پیدا کرد و خواست با آن مقابله کند با وی به عنوان ضد مد یا انسان عصر حجر برخورد می‌کنند.در اینجا دوست دارم با چند مثال وجدان به خواب رفته خود را بیدار کنم .

سالها پیش حدود 1366 تا 1370 به ندرت در ایران می توانستیم زن بی حجاب و حتی بدون چادری را پیدا کنیم اما امروز خواهران و دختران ما به سادگی می گویند " چادر که نشان حجاب و مومن بودن نیست"!!! این ها همان کسانی هستند که با مانتوهای تنگ و کوتاه ، با شال های رنگارنگو موهای فشن و شلوار های کوتاه به دنبال مشتری برای جسم خود می گردند .کاملا احمقانه است که به آمریکا و دیگر هم دستانش به خاطر این پیروزی تبریک نگوییم ، آنها متأسفانه توانستند حجاب را به عنوان مظهر اسلام از ذهن دختران ما بیرون کنند . نگاهی به شکم های مردان و زنان اطرافتان بیندازید و کمی به سبد غذایی خانواده خود توجه کنید ! چرا غذاهای حجیم و دیر هضم بعد از انقلاب کم کم به غذای اول و با آبروی ایرانی ها مبدل شد ؟

آیا می دانید در یک بازه زمانی شبکه های ماهواره ای فقط تبلیغ این نوع غذاها و مزایای آن را می کردند ؟ آنها به دنبال آنند تا با افزایش وزن در بین ایرانیان از فعالیت آنها بکاهند و ایرانیی مصرف کننده و منزوی بسازند تا بازار ایران را به دست آورند و باری دیگر وارد کشور عزیزمان شوند . اما مثالی بسیار ملموس و نزدیک که کمتر کسی در آن ورود کرده و به مقابله با آن پرداخته ، یکی از اپراتور های تلفن همراه در ایران از ساعت 24 تا 6 صبح پیامک و مکالمه خود را رایگان اعلام کرد تا جوانان ما شب را تا دیر وقت درگیر اتلاف وقت باشند و علاوه بر خواب ماندن برای اقامه نماز صبح در محل کار و سر کلاس های درس چرت بزنند و از خدمت و تلاش برای پیشرفت عقب بمانند . از این مثال ها هزارن مورد وجود دارد که نشان دهنده تلاش دشمن برای ورود در اعتقادات مردم بوده و با سرکار آوردن افرادی وطن فروش باری دیگر به ایران لطمه زنند . این موارد را صدها بار در مجموعه فناوری هسته ای ایران مشاهده کرده اید. 






تاریخ : چهارشنبه 93/5/1 | 5:36 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

سلام به همه ی همراهان ارزشمند.

بعد از مدت ها فشار کاری و درگیری های بی حد و اندازه، امروز صبح حس میکنم بیکارام!! بی کار که نه ! حوصله بعضی کارها رو ندارم و کار زیاد مهم و فوری هم ندارم! تصمیم گرفتم بنویسیم...

چند وقتی میشه توی وبلاگای مختلف از فرهنگ میبینم و مطالب زیادی در مورد فرهنگسازی و ... تصمیم گرفتم امروز در مورد آسیب شناسی فرهنگی و راهکاری جهت رسیدن به جامعه ای ایده آل بنویسم.

ایران پس از سال ها استعمار در بهمن 57 در یک تحول مدیریتی به مسیری جدید هدایت شد. هدایتی که بی شک دست الهی در وقوع آن نقش به سزایی داشت. انقلاب جمهوری اسلامی ایران آغازی برای تحقق انسانیت و آزادی بود. اما مردم ایران در این حرکت از وضعیت بسیار تأسف بار به وضعیت سراسر امید در حال حرکت بودند که جنگ تحمیلی ویرانی هایی را بر گردن ملت انداخت.

امروز پس از 30 و اندی زیر ساخت های عمرانی و اقتصادی در حال رشد بوده و به ایده آل نزدیک و نزدیک تر می شود. شاید بتوان از بهداشت، امنیت، عمران، اقتصاد، عدالت و ... به عنوان معیار های توسعه نام برد که انقلاب اسلامی هنوز در حال رشد بوده و باید بخش عظیمی از بودجه خود را صرف این امور نماید. اما غافل شدن از فرهنگ اشتباه بزرگ و نا بخشودنی هستش که همه حوزه ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

اگر خدمات بهداشتی و پزشکی یا وضعیت اقتصادی رشد 100 درصدی داشته باشد اما فرهنگ استفاده و یا فرهنگ عمومی جامعه مناسب نباشد این خدمات ارزش چندانی را ندارند.  عدم نهادینه شدن فرهنگ گذشت، قناعت، صبر و ... باعث می شود عده ای بازار را از وضعیت عادی خارج و بحرانی کنند. بی شک این از عدم رشد فرهنگی در کنار ما بقی حوزه ها حکایت دارد.

به نظر من این آشفتگی فرهنگی نیاز به دو انقلاب دارد. انقلاب اول در تشکیلات سازمانی و انقلاب دوم در تفکر مردمی.

تشکیلات سازمانی:

سازمان ملی فرهنگ  این سازمان به صورت مشخص نقشه راهی را ترسیم و در تمام ابعاد امور به صورت یکسان و هماهنگ پیش ببرد. با توجه به روحیه تعامل در بین مدیران به نظر میرسد این تشکیلات اداری می تواند هماهنگی لازم را برقرار و از موازی کاری و یا کارهای بی هدف جلوگیری کند. این سازمان می بایست جهت جلوگیری از ورود تصمیمات سیاسی زیر نظر مستقیم رهبری فعالیت کند .

تفکر مردمی:  همه ی مردم باید به این باور برسند تا خودشان در خود تحول ایجاد نکنند و انسان با فرهنگی نشوند جامعه از این بحران خارج نشده وبه توسعه فرهنگی نمی رسد. اگر من ، تو و او دروغ بگوییم و اهل صداقت نباشیم پس چه کسی در جامعه راست بگوید؟!

 بی فرهنگی واگیر دار هستش و سریع از حیوان به انسان و از انسان به انسان منتقل می شود! بسیار از خود و افکار خود مراقبت کنید تا به این درد دچار نشوید. دکتر این بیماری هم اصول اعتقادی و رفتاری اسلام و فرهنگ کهن ایران باستان هستش.

برو به سمتش و برای معاینه و درمان خودت وقت بزار و هزینه کن... تا پول خرج نکنی خوب نمیشی... بی فرهنگی از سرطان خطرناک تر است... این را دریابید...






تاریخ : چهارشنبه 93/5/1 | 1:58 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()
<      1   2   3      

میدان داران فرهنگ