♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ مرداد 93 - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ‌نویسی باید مورد توجه همه مردم به ویژه جوانان قرار گیرد .وبلاگ‌نویسی دینی می‌تواند در نهادینه‌سازی تفکر دینی و شیوه‌های ایجاد فکر دینی، ارائه راهکارهای مناسب برای ترویج فرهنگ دینی و جریان‌سازی فرهنگ دینی در میان مخاطبان اینترنتی بسیار موثر باشد.

در فضای کنونی جامعه و جنگ نرم دشمن ، باید جوانان با هوشیاری بیشتر و استفاده درست از اینترنت ، نقشه‌های دشمن را خنثی کنند.

وبلاگ‌نویسان دینی باید با استفاده از فضای مجازی ، اجازه قدرت به دشمنان ندهند و نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند.

وبلاگ‌ها می‌توانند شکاف رسانه‌ای را که تاکنون برای دسترسی به اطلاعات متنوع وجود داشته، تا حدودی پر کنند و این امر باید با جدیت و هوشیاری کاملی صورت گیرد.

وبلاگ‌ها یکی از بهترین ابزارهایی هستند که افرادازطریق آن ، علم خود را از طریق مردمی کردن ، به یک فرهنگ تبدیل می‌کنند.

کاری را که وبلاگ نویسان انجام می دهند، می‌توان به یک دفاع مقدس تعبیر کرد که با کمترین امکانات و تجهیزات رسالت خود را در این موقعیت از زمان ،به خوبی انجام می‌دهند.

 فضای مجازی، سریعترین ابزار ارتباطی برای تبادل اطلاعات و نظرات است و از آن می‌توان به عنوان جذاب‌ترین محاوره نام برد که اگر در ورود به این فضا هدف داشته باشیم از آن به عنوان یک فرصت ؛ و در غیر این صورت تهدید خواهد بود.

 آموزه‌های دینی و قرآنی باید در فضای مجازی به دنیا معرفی شودو  به کاربران اینترنت، آگاهی داد تا بتوانند به عنوان یک فرصت به وجود آمده از آن استفاده کنند.






تاریخ : دوشنبه 93/5/6 | 11:42 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

 در صورتی که بتوانیم بودجه را از نفت جدا کنیم  و درآمدهای نفتی را صرف سرمایه گذای در نفت و انرژی کنیم، سیاست اقتصاد مقاومتی نیز ضمانت اجرایی خواهد داشت.

مقام معظم رهبری در سالهای گذشته بر "بستن در چاههای نفت" تاکید کرده بودند، ضمن آنکه  پس از برنامه سوم توسعه نیز بر قطع وابستگی به درآمدهای نفتی تاکید شده است .

در کشور ما نخستین بار در سال 1317 برنامه‌ای برای توسعه اقتصادی تدوین و 10 سال بعد هم اجرا شد و در همان برنامه اولیه به مواردی نظیر وابستگی به نفت یا مشکلات آبیاری در کشاورزی به عنوان موانع رشد یاد شده است اما اکنون پس از گذشت سال های بسیار، هنوز همان مشکلات را داریم.

در حال حاضر از ظرفیت های کشاورزی، منابع معدنی و انسانی و شرایط جغرافیایی کشور به درستی استفاده نمی شود.

مرزهای آبی و خاکی ما، فرصت تجارت نامحدودی را فراهم کرده‌اند اما بهره کمی از آن می‌بریم. امکانات موجود در کشور را به خوبی توزیع نمی‌کنیم و همین باعث بروز هزینه‌های اضافی می‌شود.

کسب و کار در کشور ما از میان 180 کشور جهان در رتبه 145 قرار دارد و همه این ها بیانگر مدیریت نادرست است.

در دهه 1290 معادل 90 درصد اقتصاد کشور بر پایه روستاها بود و هیچ مشکلی نداشتیم. ما نتوانستیم به درستی از نفت استفاده کنیم و اکنون اقتصاد ما در مقابل تکانه‌های ناگهانی ضعیف است. اقتصاد ملی ما باید به سمت بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن پیش برود؛ چراکه اقتصاد نفتی نمی تواند مقاومتی باشد.

طبق سند چشم انداز 20 ساله باید در موارد مختلفی به عنوان کشور اول منطقه شناخته شویم و رسیدن به این جایگاه به طور جدی به بخش کشاورزی وابسته است. کشاورزی شامل بخش های زراعت و باغداری، شیلات و آبزیان، دامداری و جنگلداری است و به عنوان اولین بخش اقتصاد و عرضه کننده نیازهای اولیه زندگی، نقش اساسی در توسعه کشور دارد. نفت به هیچ عنوان نباید جزو بخش های اصلی اقتصاد گنجانده شود ولی در کشور ما به اشتباه در کنار کشاورزی، صنعت و خدمات قرار گرفت و به عنوان یکی از پایه‌های اقتصادمان شناخته شد.

به دنبال اقتصادی هستیم که توانایی دفع فشارها و تحریم ها را داشته باشد و در عین حال به سمت شکوفایی و رشد حرکت کند؛ این به معنای حصار کشیدن دور خودمان نیست بلکه باید متکی به تولید و توسعه علمی باشیم. در چند سال گذشته که همه بخش های اقتصادی ما دچار رکود شد، تنها بخشی که به رشد خود ادامه داد و نمودار صعودی داشت، کشاورزی بود.

همانطور که در بعضی بخش ها نیاز به نرمش قهرمانانه داریم ، در اقتصاد هم نیازمند چرخش قهرمانانه هستیم.

باید اقتصاد ایران را بگونه‌ای قوی کنیم که هیچ تکانه ای در جهان و هیچ کس در هیچ جای دنیا چه امریکا و چه غیر امریکا نتواند با یک تصمیم گیری و یک نشت و برخاست، بر اقتصاد کشور و معیشت مردم ما اثر بگذارد که این همان اقتصاد مقاومتی است.

متاسفانه برخی قلم ها و زبانها تلاش می کنند با طرح شبهاتی نظیر محدود و محصور شدن اقتصاد ایران، راه مقاوم سازی اقتصاد کشور و سعادت ملت را سد کنند در حالیکه اقتصاد مقاومتی با جامعه جهانی تعاملی صحیح خواهد داشت.

با توجه به این واقعیات ، اگر عزم خود را جزم کنیم، دست بدست یکدیگر دهیم و چشممان بدست دشمن نباشد که چه زمانی تحریم ها را برمی دارد یا برنمی دارد، در عرصه های دیگر از جمله اقتصاد نیز حتماً به اقتدار ملی دست می یابیم.







تاریخ : جمعه 93/5/3 | 7:14 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

 

طرح «فرهنگ یاران کمیته ساماندهی فضای مجازی و رسانه» با هدف تحقق سند چشم انداز فرهنگ مجازی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان دانش آموزی در خراسان جنوبی اجرا می شود.


مسوولیت پذیر کردن دانش آموزان برای برعهده گرفتن مسوولیت سنگین توسعه فرهنگ مجازی، فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از اینترنت بین دانش آموزان، استعدادیابی و پرورش نخبگان فرهنگی برای مدیریت فرهنگی فضای سایبر را از جمله اهداف این طرح می باشد.


در این طرح 20 مدرسه در مقطع متوسطه با فراخوان از 60 دانش آموز که آشنایی کامل با کامپیوتر و اینترنت دارند و جزء دانش آموزان نخبه هستند، اجرا می شود.در مرحله بعد دانش آموزان باتقسیم به 5 گروه آموزش های جامع محیط شناسی اینترنت را خواهند دید.


در گام بعدی دانش آموزان در کارگاه 6 ساعته آشنایی با اینترنت که با حضورمجرب ترین مشاوران استان است، حضور خواهند داشت.
از بین دانش آموزان ،یک نفر بعنوان رابط کمیته ساماندهی فضای مجازی و رسانه انتخاب و به صورت رسمی در محیط های مشخص دانش آموزی فعالیت خواهد داشت.


تشکیل تیم 5 نفره در مدرسه، توسعه کمی وکیفی وبلاگ های دانش آموزی، طراحی و پیاده سازی مسابقات و جشنواره های اینترنتی و برنامه ریزی و پیاده سازی سمینار و کارگاه آموزش مرتبط با فرهنگ مجازی ازجمله وظایف رابط خواهدبود.


امیدواریم با اجرای طرح فرهنگ یاران کمیته ساماندهی فضای مجازی توسط دانش آموزان ، بتوانیم فرهنگ مجازی را درمحیط دانش آموزی تعریف و با الگوسازی از قشر خاص دانش آموز و رابطین، فرهنگ ایرانی-اسلامی فضای مجازی را در جامعه بزرگ دانش آموزی پیاده کنیم.

 






تاریخ : جمعه 93/5/3 | 3:23 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()
   1   2   3      >

میدان داران فرهنگ