♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ آنان که یک شبه راه صد ساله رفتند . - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنان که یک شبه راه صد ساله رفتند .

اگر بخواهیم جامعه‌ای به دور از فساد، آلودگی از مواد مخدر، ظلم و زورگویی، تجاوز به حقوق دیگران، جنگ و بی‌سوادی و فقر و گرسنگی داشته باشیم باید در آن جامعه، انسان‌ها خود را بسازند . در این جامعه آرمانی ، اگر بخواهیم جامعه را مانند بنا تصور کنیم، انسان‌ها مانند خشت و سنگ آن هستند و راه رسیدن به یک جامعه امن، آزاد و فهیم، خودسازی است.


شهید مهرداد عزیزالهی یک دانش آموز13 ساله شهید بود که به جبهه رفت و وقتی دست اندرکاران صدا و سیما به جبهه آمدند تا با رزمندگان مصاحبه کنند همه مهرداد عزیزالهی را به آنها معرفی می‌کردند.

 
این شهید آنقدر خوب سخن می‌گفت که وقتی امام راحل سخنان این جوان 13 ساله را شنید، از مسئولان خواست که این شهید را به نزد او ببرند و امام (ره) در آن دیدار شهید عزیزالهی را در آغوش گرفت و بر بازوی این بسیجی 13 ساله بوسه زد و تصریح کرد: گاهی این بسیجیان راه صد ساله را یک شبه می‌روند.
 
آنقدر شهید مهرداد عزیزالهی این بسیجی 13ساله عظمت داشت که امام (ره) به عرفا و بزرگان دین توصیه کرد که برای خداشناسی وصیت نامه شهیدان و بسیجیان 13 ساله را بخوانند.
 
 
شهید بالازاده بسیجی 13 ساله دیگری بود که از اردبیل برخاسته بود عنوان کرد: این جوان موتورسیکلتی داشت که وقتی سوار می‌شد پایش به زمین نمی‌رسید. این جوان می‌خواست به جبهه برود اما چون سنش کم بود نمی‌گذاشتند بنابراین جلوی اتوبوس‌هایی که عازم جبهه بودند خوابید اما او را به زور به منزل برگرداندند.
 
 شهید بالازاده وقتی با مخالفت روبرو شد خودش را به تهران رساند تا رئیس جمهور وقت یعنی مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای را ببیند و وقتی خود را به امام خامنه‌ای رساند از رئیس جمهور خواست که به مداحان و علمای دین بگوید که از این به بعد روضه حضرت قاسم را نخوانند چرا که حضرت قاسم نیز 13 ساله بود و وقتی از امام حسین(ع) برای جهاد اجازه خواست امام حسین(ع) به او اجازه داد اما به من که 13 سال دارم و می‌خواهم به جبهه بروم اجازه ندادند .شهید بالازاده بالاخره امضای رضایت را از رئیس جمهور گرفت.
 





تاریخ : سه شنبه 92/6/26 | 3:52 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ