♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ نقش آثار شهید مطهری در ترویج فرهنگ اسلامی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهید آیت‌الله مطهری معلم انقلاب است و حق بزرگی در انقلاب اسلامی دارد و کتاب‌های ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته است. آثار شهید مطهری هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود، بنا به فرموده امام راحل تمام آثار آن شهید بزرگوار بدون استثناء مفید است؛ بنابراین جوانان باید آثار گرانقدر وی را مطالعه کنند. برخی آثار شهید مطهری با گذشت

50 سال همچنان به‌روز بوده و کهنه نمی‌شود؛آثار شهید مطهری هیچ گاه رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد ومطالعه تالیفات وی نقش موثری در ترویج فرهنگ اسلامی وارزش های انقلاب به خصوص در میان نسل جوان دارد. به حق روز شهادت این استاد بزرگوار به روز معلم نامگذاری شده است.

معلمان باید تلاش کنند که راه آن شهید را ادامه دهند. به فرموده امام راحل معلمی شغل انبیا است، معلم تنها کسی است که می‌تواند با آموزش معلومات مفید و معارف اندیشمندان، انسان‌ها را تربیت کند. معلم فقط وظیفه‌اش آموزش نیست، معلمان علاوه بر آموزش وظیفه بزرگ‌تری نیز بر دوش دارند که پرورش و تربیت است. معلم تنها فردی است که با آموزش معلومات مفید ومعارف ارزشمند تربیت جامعه را برعهده دارد و با آموزه های خود روح انسانها را پرورش می دهد.

 در سالی که به فرموده رهبری مسایل فرهنگی در اولویت قرار گرفته است، معلمان در عرصه تعلیم وتربیت بایستی با مدیریت جهادی خود در تربیت نسلی موثر و فرزانه تلاش کنند.

نکته دیگر آنکه معلمان از لحاظ جسمی بازنشسته می‌شوند، اما از نظر معنوی و روحی هیچ‌گاه بازنشسته نمی‌شوند و باید از تجربیات آن‌ها استفاده شود که در این راستا نیاز به برنامه‌ریزی است. باید تجلیل از معلمان بازنشسته و بازنشستگان به یک فرهنگ تبدیل شود، تجلیل از بازنشستگان یک وظیفه اخلاقی است.






تاریخ : سه شنبه 93/2/16 | 9:1 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ