♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ فرهنگ در کلام شهید مطهری - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این انقلاب اسلامی ما، یک انقلاب دینی و مذهبی و فرهنگی است. در آینده بسیار نزدیک، فرهنگ این انقلاب، مرزهای جغرافی را درخواهد نوردید و به گوش مردم در أقصی نقاط جهان، ندای انقلاب اسلامی و فرهنگ شیعه خواهد رسید و آن وقتی است که سیل شبهات و هجمه‌ها متوجه فرهنگ شیعه خواهد شد.

آن وقتی است که سیل عظیم شبهات متوجه فرهنگ شیعه خواهد شد. من به حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان توصیه می‌کنم چندین برابر گذشته کار کنند و از الآن خودشان را آماده کنند برای پاسخگویی به شبهات.

مطهری! یادت به خیر! 30 سال قبل، این سخن را گفتی و الآن ما داریم می‌بینیم هجمه‌ای که متوجه ما هست در این 30 سال، 3 برابر 14 قرن گذشته، علیه شیعه کار می‌کنند. آینده را خبر نداریم. ما هر چه جلو می‌رویم، می‌بینیم تفاوت میان پاسخ‌های ما و دفاع ما و با هجمه‌ای که آنها دارند، کاملا تفاوت و تقابل نابرابر است. هر چه جلوتر می‌رویم، فاصله‌ها بیشتر می‌شود. ما اگر دو ماهواره تأسیس می‌کنیم، آنها در برابر، 20 ماهواره تأسیس می‌کنند. اگر یک کتاب در دفاع می‌نویسیم، آنها 200 کتاب در برابر این می‌نویسند. اگر 4 سایت راه‌اندازی می‌اندازیم، آنها 40 سایت در مقابل راه‌اندازی می‌کنند. یعنی هر چه جلوتر می‌رویم، فاصله‌ها بیشتر می‌شود و این تقابل‌ها کاملا نابرابر است.

من اینجا از این فرصت استفاده کنم: عزیزان فرهنگی که عمدتا با نسل‌های نوِ جامعه و نسل‌های تازه سرکار دارید، اینها امانت الهی دست شماست.

خواهرم! برادرم! منتظر این نباشید که کتاب‌های درسی ما چه کند یا چه نکند. ما باید ببینیم این بچه‌ای که در اختیار ما هست، حتی آن عزیزی که فیزیک تدریس می‌کند، شیمی تدریس می‌کند، ریاضی تدریس می‌کند، در لابه‌لای دروس که مثال می‌زند، در این یک ساعت تدریس، 5 الی 10 دقیقه معارف اصیل شیعه را در مغز این بچه و دانش‌آموز تزریق کند.

تأثیری که این دانش‌آموز از شمای معلم و دبیر دارد، از منِ روحانی ندارد. حتی کاری که یک معلم و دبیر ریاضی و زبان می‌تواند انجام دهد، صد معلم دینی نمی‌توانند. چه در قم و چه در شهر‌های دیگر و دیدیم که معلمان یا دبیر‌های غیر دینی، وقتی وارد حوزه دین می‌شوند، کولاک می‌کنند و در ذهن طرف، انقلاب ایجاد می‌کنند و طوفان به پا می‌کنند.

لذا ما مبانی فکری اصیل شیعه را در اختیار بچه قرار بدهیم که این بچه وقتی بزرگ می‌شود، وارد دبیرستان و دانشگاه می‌شود، داخل و خارج، اگر در دنیای کفر قدم گذاشت، پایش کوچک‌ترین نَمی برندارد. تمام مشکلات ما این است که جوانان ما با مبانی اعتقادی شیعه خوب آشنا نیستند؛ با منطق قرآن آشنا نیستند.

 معلمان چه پیش از اسلام و چه بعد از آن از بالا ترین جایگاه در کشورمان برخوردار بوده اند.  همه تاثیر گذاران و دلسوزان به نظام جمهوری اسلامی پرورش یافته دست معلمانند، معرفت به خداوند و معنویات را مدیون معلم هستیم.


 آنان به رغم معضلات موجود، عاشقانه خود را وقف فرزندان ایران اسلامی کرده اند.تکریم به معلم نه به یک روز و یک هفته، بلکه باید همه روزه باشد، از دانش آموزان خواست تا هنگام ورود و خروج از مدرسه از مربیان تقدیر کرده و سر تعظیم برای جایگاهشان فرود بیاورند.

 امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره در جایگاه یک معلم، خدا جویی و ایستادگی در مقابل قدرت های شرق و غرب را به مردم آموختند.تکریم به معلم ،تکریم به دانایی و فضیلت است .آنان با صبوری و برد باری هویت انسانی را به ما می آموزند.


  استاد مطهری یکی از چهره های برجسته علوم در کشور بزرگ ما ایران است که به پاس گرامی داشت همت های آموزشی این مقام بزرگ از 12تا 18 اردبیهشت ماه سال جاری ،هفته معلم نام گذاری شده است.

در این هفته برنامه هایی از قبیل اجرای مسابقات فرهنگی شعر و خاطره نویسی،برپایی نمایشگاه کتاب با فروش آثار دکتر شهید مطهری، اهدای خون به نیازمندان ، برگزاری راهپیمایی و کوه پیمایی فرهنگیان به همراه خانواده های خود اجرا می شود.

 یکشنبه 14 اردیبهشت روز «شهید مطهری، الگوی تدبیر و اعتدال»







تاریخ : سه شنبه 93/2/16 | 11:32 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ