♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ بیانات رهبری: - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رهبر انقلاب در بیان علت انتخاب شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی »به عنوان نقشه راه سال 93؛به گامهای بلند و تجربیات موفق ملت، امکانات و ظرفیتهای وسیع کشور اشاره کردندوفرمودند:اقتصاد، فرهنگ و علم، سه عنصر اصلی اقتدار ملی است که با یاری خداوند در 12 سال اخیر درباره علم و دانش پیشرفتهای درخشانی داشته ایم.

♣  ♣  ♣


رهبر انقلاب افزودند: باید اقتصاد ایران را بگونه‌ای قوی کنیم که هیچ تکانه ای در جهان و هیچ کس در هیچ جای دنیا چه امریکا و چه غیر امریکا نتواند با یک تصمیم گیری و یک نشت و برخاست، بر اقتصاد کشور و معیشت مردم ما اثر بگذارد که این همان اقتصاد مقاومتی است.



رهبر انقلاب تاکید کردند: با توجه به این واقعیات اگر عزم خود را جزم کنیم، دست بدست یکدیگر دهیم و چشممان بدست دشمن نباشد که چه زمانی تحریم ها را برمی دارد یا برنمی دارد، در عرصه های دیگر از جمله اقتصاد نیز حتماً به اقتدار ملی دست می یابیم.
  

♣  ♣  ♣

  

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح علت اهمیت فرهنگ، خاطر نشان کردند: فرهنگ مثل هوایی است که چه بخواهیم چه نخواهیم باید تنفس کنیم، بنابراین اگر تمیز باشد یا آلوده، اثر متفاوتی را برجامعه و کشور خوا هد داشت.

 


ایشان افزودند: همه ی رفتارهای روزمره، عادات و «نگاه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم»، از فرهنگ آنها الهام می گیرد، بنابراین باورهای فرهنگی به همه مسائل و عرصه های دیگر سایه می اندازد و مهمتر است.



رهبر انقلاب تاکید کردند: مسئولان فرهنگی، باید با حساسیت و هوشیاری، مراقب رخنه های بسیار خطرناک فرهنگی باشند و به وظایف ایجابی و دفاعی خود در این زمینه عمل کنند.نکته مهمترِ حرف من در باب فرهنگ ،خطاب به جوانان مومن و انقلابی است که بصورت خود جوش و با اراده و ابتکار در سراسر کشور به فعالیتهای فرهنگی مشغولند و کارهای بسیار خوبی انجام داده اند.عزیزان من: کار را هر چه جدی تر ادامه دهید چراکه فعالیتهای فرهنگی شما از اول انقلاب، نقش مهمی در ایستادگی و پیشرفت کشور ایفا کرده است.

 

 

ایشان تاکید کردند: در این زمینه باید از تهمت زنی، جنجال آفرینی و تکفیر کاملا خودداری کرد و مجموعه انقلابی کشور اعم از جوانان مومن و بزرگان و نخبگان، با منطق محکم و نگاه نقادانه، نقاط ضعف را برخ ما مسئولین بکشند که این همان عزم ملی و مدیریت جهادی در زمینه فرهنگ است.

قسمتی ازبیانات مقام معظم رهبری ( فروردین ماه93)






تاریخ : دوشنبه 93/2/22 | 3:59 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ