♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ شرایط جهاد فرهنگی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمان و اخلاص دو شرط جهاد فرهنگى می باشند ؛ حرکت‏هایى که از روى ایمان باشد نتایج‏ بهترى دارد و نه تنها اقدام همراه با ایمان نتیجه و تاثیر طبیعى‏ اش بیشتر است‏ بلکه ما نیازمندبه مدد الهى هستیم، چون دین ما حق است.

اگر در این راه اخلاص داشته باشیم، اخلاص یک شخص مستضعف و ناآگاه و گمراه نیست‏ بلکه اخلاص کسى است که از روى بصیرت حقیقت را تشخیص داده و در راه آن فداکارى مى‏ کند. چنین کسى قطعا مورد عنایت‏ خاص ولى عصر (عج) و مشمول مددهاى غیبى الهى خواهد بود.

همه مى ‏دانند که در جنگ هشت‏ ساله بزرگ‏ترین عامل پیروزى مددهاى الهى و شرط آن مددها، تلاش خالصانه و مخلصانه بسیجى‏ ها بود. در عرصه نبرد فرهنگى نیز همین اصل حاکم است.

در جهاد فرهنگى هم درست است که ما ابزار آموزش و تبلیغات و وسایل بیگانگان و دشمنان اسلام را نداریم ولى چیزى داریم که بر همه آن‏ها غالب است. اگر با ایمان و اخلاص کار کنیم خداى آن جبهه در این جبهه هم هست. آن خدایى که بسیجیان ما را در هشت ‏سال دفاع مقدس یارى کرد امروز مى‏ تواند سربازان امام زمان (عج) را در جهاد فرهنگى یارى کند.


همچنین جهاد فرهنگی نیازمند بصیرت دینی، حسن معاشرت، رفتار انسانی، نظم، تنوع، جذابیت و علمی بودن ، استفاده بهینه از مناسب ترین امکانات تبلیغی روز و توجه خاص به الگوهای کاملاً دینی در تنظیم برنامه ها و رفتارها می باشد. جهاد فرهنگی نیازمند طراحی و برنامه‌ریزی و به عبارتی مهندسی فرهنگی بوده و برای اجرای آن به مشارکت دستگاه‌های دولتی و آحاد مردم نیاز است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی در ارتباطات این امر تحقق‌یافتنی است.






تاریخ : جمعه 93/2/26 | 11:47 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ