♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ جهادفرهنگی درشرایط کنونی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امروزه به دنبال گسترش جریان اسلام گرایی در سرتاسر جهان ، هجوم فرهنگی دشمنان به مرزهای فکری و عقیدتی شیعه و جهان اسلام گسترش یافته برای مقابله با این تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی، وجود جهاد فرهنگی مورد نیاز بوده و بیداری اسلامی، تقویت ایمان مردم ایران و افشای توطئه‌های دشمنان از نیاز‌های مستمر ایران و جهان اسلام برای مقابله با این توطئه‌ها است.

امروز جهاد فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی و ترفندهای دشمنان باید به عنوان یک اصل مهم مطرح باشد. و برای مبارزه با تهاجم فرهنگی، مهمترین چیز حفظ روحیه جهادگری است. 

با تمسّک به فرهنگ غنی اسلامی و ملّی این مرز و بوم و استفاده کارآمد از همه امکانات ، به ویژه دستگاه‏های فرهنگی‏ و بسیج همه اقشار مردم  و براساس برنامه ‏ای دقیق و حساب شده، می توان پیروزی جامعه اسلامی را بدست آورد.

بر این اساس، مهم‏ترین راه‏های کارهای موثر در مقابله با تهاجم فرهنگی ، عبارتند از:

1. حفظ و تعمیق ارزش‏های اسلامی و ملّی از طریق فرآیند صحیح جامعه‏ پذیری و عوامل آن؛ (مانند خانواده، مدرسه، رسانه‏ ها و....) و نیز آگاه نمودن جوانان با پیشینه‏ های درخشان تمدنّ اسلامی و دستاوردهای مادی و معنوی عظیم انقلاب اسلامی.

2. تحققّ حیات طیبه اسلامی و حفظ ارزش‏های انقلابی، استقرار عدالت اجتماعی و قسط اسلامی، تأمین رفاه و امنیت برای مردم در سایه ایمان به خداوند و حاکمیت ارزش‏های الهی.

3. هوشیاری و بیداری در مقابل انحراف معنوی جامعه اسلامی.

4. احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر که یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن حفظ و بقای فرایض و ارزش‏های الهی است.

5. ایجاد باور عمیق، ریشه ‏دار، عقلانی و مبتنی بر نظام ارزشی اسلام در مدیران جامعه؛ یعنی، کسانی که در دستگاه‏های رسمی قانونی، به ویژه فرهنگی، نقش ایفا می‏کنند.

6. تلاش و تدبیر جدی و گسترده برای تثبیت نظام ارزشی مطلوب در بخش‏های مختلف جامعه (اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و...).
7. تبلور و تجلّی این نظام ارزشی در رفتار حقیقی و حقوقی مدیران ساختار کلان کشور و برنامه ‏های اجرایی.






تاریخ : جمعه 93/2/26 | 11:59 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ