♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ تحقق اقتصادمقاومتی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به اولویت اول که تولید داخلی است توجه کنیم و از ورود هر گونه مواد و کالای خارجی به کشور جلوگیری کنیم. با مطالعه سیاست های اقتصاد مقاومتی می توان به این نتیجه رسید که برای تحقق این مهم به کار فرهنگی نیاز است.بنابراین برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با رویکرد اقتصاد دانش بنیان که با فرهنگ سازی همراه شده رو به جلو گام برداشت. 

برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید کار اساسی انجام داد که می توان به آموزش این مسئله از طریق مدارس و رسانه ها اشاره کرد بطور مثال در حال حاضر فرهنگ کشور، علم را در مقابل ثروت قرار می دهد و در موضوع انشاء دانش آموزان عنوان می شود علم بهتر است یا ثروت، بنابراین باید به این مسائل رسیدگی شود.

متاسفانه در برخی اوقات ضعف در آموزش فرهنگی باعث شده، که علم در مقابل ثروت قرار گرفته شود که این موضوع با اقتصاد دانش بنیان در تضاد است و این موضوع ناصحیح را القا می کند که دست یابی به علم و ثروت با همدیگر ممکن نیست این در حالی است که علوم ثروت ساز یکی از موضوعات اصلی اقتصاد دانش بنیان است.

باید رویکرد فرهنگی بصورت ریشه ای اصلاح شود و حتی فیلم هایی ساخته شود که اشخاص با تحصیل علم به ثروت دست یافته اند و با کار آفرینی زمینه اشتغال دیگران نیز فراهم شود.

اگر نگاه فرهنگی به قانون بطور صحیح اصلاح نشود، با تدوین قانون نیز نمی توان مقدمات شکوفایی اقتصاد را فراهم کرد . بنابراین باید به کارآفرین و تولید کننده و هرشخصی که به کشور ارزش افزوده اضافه می کند، احترام گذاشت.

با توجه به محدودیت ارزی، باید از واردات برخی کالاها مانند: محصولات کشاورزی، پوشاک جلوگیری کرد و از تولیدات داخلی استفاده شود. البته با اعمال نظارت کافی نیز باید مانع شد که مصرف کننده داخلی نیز متضرر شود.

افق مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی علاوه بر دست یابی به اهداف کوتاه مدت، نیل به افق های بلند مدت اقتصادی است .بنابراین برای تحقق موضوع اقتصاد مقاومتی، باید تمامی مردم با اتحاد تلاش کنند.






تاریخ : جمعه 93/2/26 | 4:16 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ