♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ فرهنگ سازی دراقتصادمقاومتی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماباید فرهنگی راکه اقتصادمبتنی بر آن شکل گرفته، مدیریت و تغییر دهیم . به عنوان نمونه در فرهنگ اسلامی، زکات از سود رفتارهای اقتصادی به عنوان یک عامل رشد و نمو اقتصادی معرفی شده است در حالی که به ظاهر زکات از دست دادن بخشی از سود و سرمایه آینده است. مهندسی فرهنگ اقتصاد اسلامی به این معناست که این فکر که زکات از دست دادن نیست بلکه افزایش و نمو و زیاده در مال است، پذیرفته و به عنوان باور درآید تا در رفتارهای اقتصادی جامعه خودش را نشان دهد و شخص به قصد افزایش ثروت و سرمایه به زکات اقدام کند.

  برای دست یابی به اقتصاد مقاومتی ،نخست می بایست مدیریت فرهنگ سازی به جهت تغییرات لازم از طریق مهندسی فرهنگ اقتصادی انجام گیرد تا جامعه درمسیری قرار گیرد که به دو اصل توانستن و مقاومت در برابر فشار برسد و شکل جدیدی از اقتصاد و تولید را سامان دهد که ضمن برآورده کردن همه نیازهای اساسی جامعه، در برابر هرگونه فشار سلطه گران و مستکبران مقاومت کند و از استقلال و خودکفایی بهره مند شود و به مسیر رشد و شکوفایی خود ادامه دهد.

 ناشران نقش اساسی در فرهنگ سازی دارند و باید از این توانمندی در سال فرهنگ و اقتصاد استفاده بهینه شود.در حوزه های مختلف، بایدالگو و مبنای جهت گیری ها ، تلاش های علمی و فرهنگی قرار گیرد.همچنین ،با هوشیاری از نیروهای خلاق و موثر جامعه در مسیر توسعه استان بهره گیری شود و ضمن اعتماد به مسئولان، اعتماد بین مردم و مدیران تقویت شود.


برای اعتلای خراسان جنوبی در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیازمند عزم و جهاد همگانی هستیم.تنها در سایه آرامش، هم دلی و تکیه بر منابع مادی و انسانی خلاق، خراسان جنوبی شکوفا می شود.






تاریخ : جمعه 93/2/26 | 4:51 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ