♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ عزم ملی بدون مدیریت جهادی هیچ گونه معنایی ندارد - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عزم ملی بدون مدیریت جهادی هیچ گونه معنایی ندارد. مدیریت جهادی چند خصوصیت برجسته دارد که بهتر است  مدیران درتحقق شعار سال 93 به این نکات توجه کنند. یک مدیر جهادی ، هیچ گاه خواهان منافع شخصی نیست و مشورت در کارها را سرلوحه امور قرار می دهد، ازسوی دیگر مدیر جهادی همیشه به دنبال خدمت به مردم است و زمانی که نقطه ضعف ها آشکار می شود نکات منفی را تکرار نمی کند.

تا زمانی که فرهنگ تولید ومصرف ،درجامعه ایجاد نشود، موفقیت دربخش اقتصاد به دست نخواهد آمد؛ همانطور که مقام معظم رهبری در دیداربا نمایندگان مجلس خبرگان هم فرمودند، فرهنگ زیربنای اقتصاد و سیاست است، این زیر بنا اگر تحقق پیدا نکند، قطعا درحوزه اقتصاد پیشرفتی حاصل نمی شود.

مدیریت جهادی فسادستیز است.در دفاع مقدس با روحیه جهادی توانستیم بر دشمن پیروز شویم و امروز نیز باید با چنین روحیه‌ای در مقابل فساد اقتصادی ایستادگی کنیم.اگر مدیریت جهادی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز مورد توجه قرار بگیرد در بسیاری از هزینه ها صرفه جوئی خواهد شد و به بازدهی بالایی دست پیدا می‌کنیم.

باید برای بدست آوردن موفقیت دربخش اقتصاد، فرهنگ سازی شود، درگام اول قوه مجریه و همه دولتمردان باید دربخش مصرف فرهنگ سازی کنند و مصرف انرژی را در بیشتر بخش ها کاهش دهند؛ هرچند که فرهنگ سازی دربخش اقتصاد طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیازمند عزم ملی است و در این حوزه همه مردم واقشارجامعه باید تصمیم سازی کنند.

اقتصاد مقاومتی مقوله‌ای نیست که در حد شعار باقی بماند بلکه باید از فرصت‌های پیش رو برای تحقق آن تلاش کنیم تا دچار زیان و خسران نباشیم.اگر در تولید و توزیع به راهبردی اساسی دست پیدا کردیم در حقیقت فرصت‌ها را غنیمت شمرده‌ایم هرچند در این مسیر باید از سستی و اسراف که از مهمترین آسیب‌های اقتصاد مقاومتی است پرهیز نمائیم.

کشور ما می‌تواند به الگویی کارآمد و مؤثر برای کشورهای منطقه تبدیل شود به شرط این‌که با تکیه بر منویات رهبرمعظم انقلاب در جهت عزم ملی و مدیریت جهادی تلاش کنیم.اگر بتوانیم مبانی ارزشمند دینی و اسلامی را در جهت دست یافتن به اقتصاد مقاومتی به کار بگیریم اهداف متعالی در هر عرصه‌ای تحقق پیدا می‌کند.

درحال حاضر حوزه اقتصاد از مشکلات بسیارزیادی برخوردار است و دشمنان از طریق این بخش بیشترین فشار را به ملت ایران تحمیل می کنند، بنابراین مشکلات این بخش حل شدنی نیست، مگر اینکه مشکلات حوزه فرهنگ مرتفع شود زیرا برخی از مسائل فرهنگی در بخش اقتصاد تاثیر گذار است.






تاریخ : دوشنبه 93/3/5 | 3:39 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ