♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ ترویج فرهنگ بومی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایران در تمام امور به ویژه سبک زندگی دارای الگوهای بسیار قوی است، اما مسئولان باید در نحوه ارائه و ترویج امور فرهنگی بومی تلاش بیشتری داشته باشند.

 در ادوار مختلف هر گاه در سطح جامعه عزم ملی در کنار تلاش مسئولان قرار گرفته، بهترین منافع و عالی ترین مصالح برای کشور حاصل شده، به طور مثال در سال گذشته حماسه سیاسی در قالب یک حرکت اجتماعی عظیم و حداکثری مردم در انتخابات محقق شد و این اتحاد و یکپارچگی پیام‌های بسیاری برای داخل و خارج از کشور دارد.

تأکیدات مقام معظم له نشان دهنده این است که قدرت درونی، فرهنگی، دینی و ملی کشور آنقدر بالا است که از برداشت الگوهای بیگانه بی نیاز هستیم، از طرف دیگر خوشبختانه ایران در تمام امور به ویژه حوزه‌هایی مانند سبک زندگی، ورزشی، مذهبی، اجتماعی دارای الگوهای بسیار قوی است، اما مسئولان باید در نحوه ارائه و شکل و ترویج امور فرهنگی بومی تلاش بیشتری داشته باشند.

اگر سبک زندگی را بر اساس الگوی سبک و سیره ائمه اطهار و معصومان پیش ببریم به طور حتم این موضوع منطبق بر خواسته های درونی ملت ایران است، از طرف دیگر در جایی که یک الگو به ملتی منطبق نیست، غفلت مسئولان موجب می شود که آن الگو در صدر جامعه قرار گیرد.

قطعا مهم ترین اولویت کشور در شرایط کنونی حوزه فرهنگ است، به طوری که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب لازمه بهبود اقتصاد، توجه به فرهنگ کشور است.

نوع و روش سبک زندگی در بنیان خانواده‌ها بسیار تأثیرگذار است، از این رو تعیین و ترویج سبک درست می تواند به تحکیم پایه‌های خانواده ایرانی بینجامد.بالا بودن این آمارها نشان دهنده فقدان فرهنگ درست زندگی برای خانواده‌های ایرانی و حضور سبک غربی در جامعه است.

کشورهای غربی به عنوان بدخواهان کشورهای اسلامی، مستقل و در حال رشد و توسعه، با صدور وترویج فرهنگ‌ خود به دنبال تضعیف جایگاه این کشورها هستند، اما خوشبختانه جمهوری اسامی ایران در سال‌های پس از انقلاب به خوبی توانسته فرهنگ اصیل خود را به کشورهای منطقه و حتی کشورهای دنیا صادر کند.






تاریخ : سه شنبه 93/3/6 | 1:16 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ