♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ فرهنگ بدون اقتصاد - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهنگ بدون اقتصاد و اقتصاد بدون فرهنگ، برای حفظ کشور کمکی نخواهدکرد،این دو حوزه مهم لازم و ملزوم یکدیگرند، اما توجه به فرهنگ و تقویت آن بر اساس مبانی دین اسلام اولویت دارد، اگر فرهنگ کار نهادینه شود اقتصاد هم به دنبال آن رونق خواهد گرفت.

اقتصاد و فرهنگ موجب رشد و شکوفایی هر کشور و هر ملتی است ویکی بدون دیگری معنا ندارد.مردم باید بپذیرند که این نامگذاری ها به معنای ریاضت اقتصادی نیست بلکه مقاوم سازی اقتصاد مطرح است.

مقاوم سازی اقتصاد مانند مقاوم سازی فرهنگ ،بدون حضور مردم میسر نیست وبدون حضور مردم بقا و دوام ندارد.مردم بایستی به صورت جهادی وارد عرصه اقتصادی شوند هر چند که این سرمایه گذاری رشد و توسعه اقتصادی به دنبال دارد.امیدواریم بااعتقاد و استواری مردم در مقابل همه تهدیدات فرهنگی و اقتصادی، مقاوم شویم.

اجرای سیاست حمایت از تولید ملی،اقتصاد مقاومتی، استفاده و تقوبت کار و سرمایه گذاری ملی و خصوصی سازی و سایر سیاستهای اقتصادی مستلزم فرهنگ سازی است.

طی سالیان گذشته ،دشمن برنامه های مختلفی را برای تسلط بر کشور به کار گرفت که هیچیک موفق نبودند تا اینکه به دو گزینه فرهنگ و اقتصاد رسیدند . اگر قرار است کشور را تقویت کنیم و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم قطعا باید دوبال فرهنگ و اقتصاد را همزمان تقویت کنیم.

در کنار توجه به فرهنگ باید مدیریت اقتصادی، منابع، مصرف، تولید ،درامد و مالیات را هم مد نظر قرارداد.مقام معظم رهبری توجه به این نکات عنوان سال را فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و حرکت جهادی نامگذاری کردند. بنابراین نباید منویات ایشان مغفول بماند و همه ما باید درصدد تحقق این مهم باشیم.

اقتصاد اسلامی و جلوگیری ازربا خواری مقدمه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی وشعار سال 93 است .اقتصاد اسلامی و پرهیز ازربا خواری باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فرهنگ سازی شود، هرچند که این موضوع جزء اعتقادات مسلمان می باشد و ربا خواری در اسلام ممنوع است.

مردم اگر آگاهی پیدا کنند که عامل بیشتر معضلات درجامعه ربا و نان حرام در سفره ها است، قطعا پول و سرمایه خود را صرف مواردی که سود دهی و سودگیری بسیار زیادی دارند، نمی کنند. البته نقش رسانه ملی و قشرخبرنگار در فرهنگ سازی رفع هرگونه مشکل اقتصادی بسیار موثر است.

 






تاریخ : سه شنبه 93/3/6 | 2:13 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ