♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ بسترمناسب اقتصادی وفرهنگی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جامعه، اکنون نیازمند بستر مناسب فرهنگی برای پیش بردن امور اقتصادی و اجتماعی است.از این رو می توان با رعایت اخلاقیات، مسایل اعتقادی و معنویات به خواسته های کشور دست یافت.

از طرفی هم مسایل فرهنگی دردهای پنهانی است که در دراز مدت باعث بحران می شود و باید نسبت به این موضوعات توجه داشت و قطعا با عزم ملی و مدیریت جهادی می توان کشور را در مسیر رشد قرار داد.در این جنگ اقتصادی باید به موضوعات مد نظر رهبری توجه ویژه داشت و با تدبیر صحیح، کارنامه قابل قبولی را به مردم تقدیم کرد.

باید توجه داشت که کشور ایران برپایه نظام اسلامی بنا شده است  و باید قدرت اقتصادی در یک بستر اسلامی مهیا شده و اقتصاد را در کنار فرهنگ ببینیم.

فرهنگ دارای چندین لایه است که یکی از لایه های فرهنگی، بحث ارزشی است که در کشور ما بیشتر به قرآن و احکام اسلامی مربوط بوده و اگر برای بسیاری از امور، به قرآن رجوع کنیم قطعا پیشرفت محقق خواهد شد.

لایه دیگر نیز مربوط به هنجار ها است، باید توجه داشت که  ارزش ها اهداف را مشخص می سازد و هنجارها وسیله ای برای رسیدن به این اهداف است.

مورد آخر نیز مربوط به رفتارها است که در رسم و رسومات جامعه تعریف می شود و اگر این لایه ها به خوبی در کنار هم پرورش یابند یعنی مدیریت فرهنگی در کشور شکل گرفته و با تقویت آنها به طور قطع در مسیر پیشرفت گام نهاده ایم.

طی چند سال اخیر رهبر انقلاب همواره شعار های اقتصادی را برگزیدند، اما دلیل تحقق نیافتن برخی از آنها این بوده که در محاسبات اقتصادی، فرهنگ را نادیده گرفته بودیم و ایشان بار دیگر مسیر و شیوه رسیدن به هدف را برای ما رسم کردند.

همچنین موضوعی که باید به آن توجه شود اینکه مسئولین هم باید در مدار مردم قرار گیرند، چرا که بدون پشتوانه مردم کاری از پیش نمی رود، اگر مدیریت بر مبنای معنویات و ارزش ها باشد قطعا مدیریت جهادی مد نظر رهبری محقق خواهد شد.

بدون بنیه اقتصادی جامعه، هیچگاه نمی توان در جنگ اقتصادی قدرت نمایی کرد، در دنیای کنونی قدرت اقتصادی حرف اول را می زند و رهبر معظم انقلاب نیز با درک این موضوع سعی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت قدرت مالی مردم دارند.

در چند سال اخیر همواره شعار های اقتصادی به موضوعات دیگر مقدم بوده ،چرا که مشکلات اقتصادی نیازمند توجه بیشتر مسئولین است.دولت باید با بکارگیری راهکارهای لازم از ضرر و زیان کشاورزان و خروج این تولیدکنندگان از چرخه کار وتولید جلوگیری کند.دولتمردان باید با یک اراده و مدیریت جهادی  جدی  بخش تولید  و کشاورزی را مورد حمایت قرار دهند. 

رهبر معظم انقلاب به بحث حمایت از تولیدملی توجه ویژه ای دارند و دولت باید در راستای تحقق آن گام های اساسی بردارد، چون خروجی تولید ،مثبت شدن رشد اقتصادی و خروجی رشد اقتصادی کاهش نرخ بیکاری است که به کاهش هنجار شکنی های اجتماعی منجر می شود.

از این رو باید نکات مهم و کلیدی که از سوی مقام معظم رهبری اعلام می شود به عنوان یک ارزش مد نظر قرار گیرد و مردم و مسئولین نیز توجه جدی به این موضوع داشته باشند.






تاریخ : سه شنبه 93/3/6 | 11:6 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ