♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ آماده باش برای مقابله با جنگ اقتصادی و فرهنگی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصولا یکی از متداول ترین روش ها برای فروپاشی نظام یک کشور، ضربه به پایه های اقتصادی و فرهنگی است و رهبر انقلاب نیز با هوش و درایت این موضوع را درک کرده و دستور به آماده باش برای مقابله با جنگ اقتصادی و فرهنگی دادند.

باید توجه داشت که بدون اقدام فرهنگی، هیچ هدفی محقق نمی شود و برای بهبود وضعیت کشور باید پایه های فرهنگی را نیز تقویت کرد.طبیعی است که  تحقق این موضوع عزم ملی و در راس آن مدیریت جهادی را می طلبد که در کنار اقتصاد و فرهنگ زمینه برای رشد کشور فراهم خواهد شد.

باید توجه داشت تحقق اهداف اقتصادی در یک سال محقق نمی شود و رهبر انقلاب همانطور که اعلام کرده اند از روند اقدامات صورت گرفته رضایت ندارند، از این رو مسئولین باید اقدامات عملی را جایگزین شعار دادن کنند تا آنچه که در راستای شکوفایی مردم و کشور مد نظر است میسر شود.

شعارهای برگزیده مقام معظم رهبری بایدبه عنوان یک فرهنگ اقتصادی در کشور نهادینه شود و مسئولین نیز برای تحقق این موضوع باید با برنامه پیش رفته و عمل را جایگزین شعار کنند.

مورد دیگر در راستای ضرورت به کارگیری اقتصاد مقاومتی بوده که برای تحقق آن باید بذر تولید کاشته شود تا  بهره وری افزایش یابد، همچنین نیاز است که از امکانات و منابع داخلی در راستای بهبود فضای اقتصادی کشور استفاده کرد.

با وجود امکانات فراوان در کشور، مردم شایسته ،بایددر وضعیت مطلوب اقتصادی باشند که این موضوع با انتخاب مدیران کارآمد و استفاده مناسب از ظرفیت های موجود محقق خواهد شد، به نحوی که خدمات اجتماعی کشور با یک برنامه ریزی مدون امکان رشد را دارد.

اقتصاد کشور باید با تکیه بر دانش بومی و پژوهشهای علمی و اتکا بر توانمندی های داخلی پیش رود، همچنین بنیه قوی اقتصادی اثرات مثبتی در  تصمیماتی که گرفته می شود دارد و در حفظ تعادل و تعامل با سایر کشورها نیز تاثرگذار است.

از این رو لازم است که مسئولین بر اساس برنامه های پنج ساله در راستای پویای اقتصاد و فرهنگ کشور حرکت کنند تا دغده های اقتصادی بزرگترین مشکل نباشد.






تاریخ : سه شنبه 93/3/6 | 11:22 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ