♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ جذب توریست باعث ترویج فرهنگ دینی می شود - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از لحاظ فرهنگی نیز جذب توریست باعث ترویج فرهنگ دینی می شود و مسافران می توانند با عقاید دینی، مذهبی، تاریخ معاصر و باستانی کشور ایران آشنا شوند که قطعا اثرات مثبتی را هم به همراه خواهد داشت.

همچنین اگر ما بخواهیم شعار امسال را محقق سازیم باید به بخش گردشگری توجه ویژه داشته باشیم چرا که هم در رشد اقتصادی اثر گذار است و هم در حوزه فرهنگ به رشد و توسعه فرهنگ بومی و مذهبی کمک می کند و حتی فرهنگ های محلی کشور را در جهان مطرح می سازد.

باید بپذیریم که اکنون بیشترین گردش منابع اقتصادی کشور در حوزه اقتصاد است، در صورتی که پتانسیل های گردشگری ایران فرصتی مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی است.

گردشگری یک صنعت در حوزه اقتصاد با گردش مالی بسیار بالا بوده و در بخش هایی از قبیل خدمات و تولید، تاثیرات اقتصادی بسیار بزرگی دارد.باید توجه داشت رونق صنعت گردشگری معضلاتی از قبیل نبود فرصت شغلی را رفع می کند و با برنامه ریزی برای این بخش از اقتصاد، می توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد.

در بعد اقتصادی باید گفت که اکنون اکثر کشورها توجه ویژه ای به صنعت گردشگری دارند، چرا که با رونق این بخش، شاهد رشد کارآفرینی های منطقه ای، ایجاد فرصتهای شغلی جدید و خدمات گردشگری هستند که ثمره اینها به چرخه درآمدن صنعت است، ما نیز باید برای گردشگری برنامه ریزی های درستی داشته باشیم.

برای تحقق شعار سال باید از نظام ارجاع و تشخیص استفاده شود، به نحوی که در نظام ارجاع، دولت آن دسته از مشکلاتی را که در نظام اقتصادی نیاز به بازنگری داشته را به مجلس ارجاع دهد و نمایندگان نیز بر اساس لوایح، موانع پیش رو در حوزه سرمایه گذاری، کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی و فرهنگ و مدیریت جهادی را اصلاح کنند.

رهبر انقلاب هفت سال پی در پی شعار های اقتصادی را برگزیده اند و این موضوع بیانگر باقی ماندن مشکلات در اقتصاد است، شاید مسایلی از قبیل معیشت مردم، تحریم و بیکاری دلایل انتخاب های هفت سال اخیر باشد و باعث شده طی این سالها حل مشکلات اقتصادی در اولویت های کشور قرار گیرد.

شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در حقیقت معنای واقع بینی داشته و باید در ابتدا کمبودها را قبول کرد و پس از آن به فکر راهکاری برای حل مشکلات باشیم، همچنین این باور باید وجود داشته باشد که راهکار برای رفع مشکلات وجود دارد.






تاریخ : سه شنبه 93/3/6 | 11:34 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ