♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ درون زایی اقتصادی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باید به گونه ای عمل شود تا با استفاده از ظرفیت های بالقوه کشور در حوزه های مختلف به درون زایی اقتصادی دست یابیم. این ظرفیت ها باید به سمت و سوی شکل گیری و رونق تولید حرکت کنند .

درون زایی اقتصادی باید بر تفکرو فرهنگی که سمت و سوی عدالت اجتماعی دارد مبتنی باشد که همان فرهنگ اسلامی است.به همین علت فاصله طبقاتی در این جوامع روز به روز بیشتر شده است و بحران های جدی اقتصادی ایجاد شد.

بنابراین در تصمیم گیری های اقتصادی که چندین سال است مورد تاکید مقام معظم رهبر ی قراردارد، مسئولان باید تحقق عدالت اجتماعی را مد نظر داشته باشند ،زیرا این مهم با تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی که برترین سبک زندگی را ارائه می کند و در نامگذاری امسال بر آن تاکید شد حاصل می شود.

اگر قراراست در دنیا حرف جدیدی بزنیم و نگاه جامعه جهانی به اسلام جلب شود باید چارچوبهایی که انتخاب می شود مبتنی بر فرهنگ اسلامی باشد.

مدیریت بر این موضوع باید از حالت اداری خارج شده و حالت جهادی و مردمی داشته باشد همانند دوران دفاع مقدس که همه مردم آمدند و با مدیریت جهادی به پیروزی رسیدیم.اگر موضوع اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و حرکت جهادی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود قطعا از حالت شعاری خارج و عملیاتی خواهد شد.

چندین سال است که رهبری نظام مسئله اقتصاد و چالشهای اقتصادی را در قالب انتخاب عناوین سال نو مد نظر قرارمی دهند اما مسئولان توجه لازم را به این کدها ندارند.

 مبحث اصلاح الگوی مصرف، جهاداقتصادی، همت مضاعف و کارمضاعف ونهایتا حماسه سیاسی- حماسه اقتصادی از جمله این عناوین است که ای کاش مسئولان و کلیه کارگرازان نظام اعم از مجلس و دولت توجه بیشتری نسبت به این محورها می کردند.

 این سیاست ها تاکید دوباره بر محورهای اقتصادی و نامگذاری سالهای پیش است که اگر طی این سالها مسئولان نسبت به این نکات توجه لازم می کردند و متناسب با آن برنامه ریزی و فعالیت داشتند، الان نصف راه و مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی طی شده بود.

 به همین علت نتیجه گیری که باید طی این سالها حاصل می شد، صورت نگرفت.  شاید اگر به موقع نسبت به این نکات توجه می شد دیگر ایشان در ماه های پایانی سال از خلاءهای فرهنگی موجود در کشور گلایه نمی کردند.

 تاعمل در کار نباشد، با صدور بیانیه دردی دوانمی شود. اگر واقعا می خواهیم مشکلات فرهنگی حل شوند باید همه دستگاه هایی که مسئولیت دارند مثل ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی ، وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش که تقریبا زیربنای تمام مسایل فرهنگی از این وزارتخانه شکل می گیرد به نحو احسن فعالیت و برنامه ریزی کنند.

 بحث اقتصاد و فرهنگ با هم ارتباط تنگاتنگی دارند به طوری که اگر مشکلات اقتصادی حل شود بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی هم حل خواهد شد.

 در صورت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری خیلی از مفاسد اجتماعی حل می شود اگر جوان ما کار و شغل داشته باشد به دنبال آن می توانند ازدواج کرده و تشکیل خانواده دهند و از این طریق موضوع افزایش جمعیت مد نظررهبری نیز محقق خواهد شد.

نامگذاری ها یی که از سوی رهبری انجام میگیرد حاوی نکات کلیدی و کارسازی است که نباید در حد نصب بنر و برگزاری همایش و سخنرانی دیده شود، بلکه باید به صورت عملیاتی  پیگیری شود.

 






تاریخ : سه شنبه 93/3/6 | 3:48 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ