♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ فرهنگ و اقتصاد دو بالند - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهنگ و اقتصاد دو بالند که اگر یکی از آنها ضعیف بماند آن یکی هم موفق نخواهد بود .طی سالیان گذشته دشمن برنامه های مختلفی را برای تسلط بر کشور به کار گرفت که هیچیک موفق نبودند تا اینکه به دو گزینه فرهنگ و اقتصاد رسیدند .

به همین علت جنگ نرم افزاری و تهاجم فرهنگی و آسیب رساندن به اصول فرهنگی را در پیش گرفت که اثرگذاریهایی هم داشته است.

حال اگر قرار است کشور را تقویت کنیم و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم قطعا باید دوبال فرهنگ و اقتصاد را همزمان تقویت کنیم.

این دو حوزه مهم لازم و ملزوم یکدیگرند اما توجه به فرهنگ و تقویت آن بر اساس مبانی دین اسلام اولویت دارد چرا که به عنوان مثال اگر فرهنگ کار نهادینه شود اقتصاد هم به دنبال آن رونق خواهد گرفت.

هریک ازاین موضوعات  ابزاری برای فرهنگ سازی و انتقال تفکر و اندیشه به مخاطبان برای نهادینه کردن آرمانها و اهداف کشور بر اساس دین اسلام است.

در کنار توجه به فرهنگ باید مدیریت اقتصادی، منابع، مصرف، تولید ،درامد و مالیات را هم مد نظر قرارداد.مقام معظم رهبری توجه به این نکات عنوان سال را فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و حرکت جهادی نامگذاری کردند بنابراین منویات ایشان نباید مغفول بماند و همه ما باید درصدد تحقق این مهم باشیم.

مسئولان نباید به این نامگذاری ها نگاه شعاری و کلیشه ای داشته باشند بلکه باید با برنامه ریزی و درک صحیح از این مفاهیم در راستای تحقق آن عمل کنند.

مسایل فرهنگی و دغدغه های اقتصادی مختلفی در کشور وجود دارد که مسئولان باید بدور از شعار و با توجه به منویات رهبری در راستای رفع این مشکلات گام بردارند.

 نامگذاری هرسال با عناوین خاص نشانگر و معین کننده اولویت‌ فعالیت‌های کشور آن بخش است.نامگذاری سال 93 به عنوان اقتصاد و فرهنگ نشانگر اولویت‌های این دو حوزه در اجرا، قانونگذاری و حوزه قضایی را نشان می‌دهد.

 به دلیل اینکه در چندین سال گذشته دشمنان نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند با وضع تحریم‌های ناجوانمردانه ملت ایران را وادار به تسلیم و عقب نشینی کنند از این رو باید فعالیت‌های اقتصادی در اولویت امور کشورداری باشد.گشایش و توسعه اقتصادی تنها با تکیه بر ارزش‌های دینی، انقلابی و علمی رخ می‌دهد.  

 زمانی می‌توان در فعالیت‌های اقتصادی موفق بود که عزمی ملی در کشور ایجاد شود و مردم در اقتصاد کشور نقشی پررنگ داشته باشند.مدیریت جهادی مدیریتی معمولی و روزمره نیست بلکه مدیریتی از جنس جهاد مبتنی بر سخت‌کوشی و نگاهی عبادی داشتن به کار خود است.






تاریخ : سه شنبه 93/3/6 | 4:1 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ