♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ معلم بسیجی وفرهنگ مدیریت جهادی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یه زمانی دشمن به ما حمله کرده بود، توی همه چیز تحریم بودیم حتی سیم خاردار، توان دفاعی کشور خیلی پائین بود و دشمن همینجوری داشت شهر های ایران رو زیر پای خودش له می کرد. اقتصاد کشور در بحران شدیدی قرار داشت و از طرفی انقلاب تازه جون گرفته بود و هنوز فرهنگ درست و حسابی تو کشور جاری نشده بود.

اینجا بود که مردم با عزم ملی اومدن تو صحنه. یه عده رفتن سمت جبهه و شروع به جهاد کردند. یه عده پشت خط شروع به جهاد فرهنگی کردند. یه عده دیگه مأمور جمع آوری کمک های مردمی به جبهه شدند. در این زمان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی شکل گرفت. ولی برای مقابله با دشمن و عبور از مناطق و یا احداث سنگر ها و همچنین فکر خلاق برای طراحی نقشه عملیات نیاز به ایمان و فداکاری و فکر و اندیشه و ایثار و از خود گذشتگی و تلاش بود.

برای همین مدیریت جهادی شکل گرفت. افراد نخبه بدون پارتی و توجه به حزب و گروه ها و بازی های سیاسی انتخاب شدند و راه ها و سنگر ها و سد ها و پل ها رو با کمترین بودجه و با بهره برداری از ابزارهای موجود محیط اطرافشون احداث کردند.

عده ای دیگه با روحیه جهادی بدون توجه به مادیات و تحرکات جناحی و حزبی نقشه های حمله و دفاع از مناطق حساس رو طرح ریزی کردند. و عده ای دیگه با از خود گذشتگی و جهاد در راه خدا سینه سپر کردند و رفتند و جلوی دشمن ایستادن.

توی اون بحران اقتصادی، فوج فوج کالا و هدایای مردمی که ناشی از عزم ملی بود بخاطر جهاد فرهنگی درست راهی جبهه ها شد و با مدیریت جهادی کشور عزیزمون توانست بر چندین کشور که در این جنگ تحمیلی شرکت کرده بودند به لطف خدا پیروز بشه.

حالا هم همون دوران تکرار شده. هم تحریم هستیم و هم اقتصاد و فرهنگ ما دچار بحران شده.  اما از عزم ملی مردم چیزی کم نشده به شرطی که مسئولین بتوانند خوب مدیرت جهادی کنند.بنابر این برای رفع این بحران ها دوباره نیاز به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی داریم.

همواره بسیج به عنوان پرچم دار فرهنگ ایثار، گذشت، مقاومت، از خودگذشتگی، فتوت، حماسه سازی و ایستادگی در برابر دشمنان شناخته می شود و مایه افتخار انقلاب است    .

بسیجیان امروز باید مانند سال های جنگ در صحنه باشند وبرای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.نام بسیجی یادآور هشت سال دفاع مقدس و دلاورمردی های رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل است .

بسیجیان پس از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس همواره در خط مقدم حرکت کرده اند و وابستگان به سپاه و بسیج باید به گونه ای عمل کنند که در اخلاق و روحیه خدمتگزاری به مردم، نمونه باشد.






تاریخ : جمعه 93/3/9 | 3:12 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ