♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ فرهنگ عزت و قناعت - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 صحنه‌های جنگ و جهاد در دوران دفاع مقدس، لایق‌پذیری محض، انسان‌سازی، ایجاد فرهنگ عزت و قناعت و  توجه به ارزش‌های متعالی را به جهانیان نشان داد.

 اگر امروز همانند دوران جنگ تمام مردم پشت سر هم بایستند شاهد این خواهیم بود که این انقلاب از  گردنه های سخت و فشار اقتصادی عبور می کند و دشمن محکم تر از همیشه شکست خواهد خورد.

 فرهنگی را که بسیجیان و رزمندگان اسلام در جامعه بسط دادند درس‌های زیادی را به ما آموخت اما به این درس ها اکنون آن گونه که باید توجه نمی شود و امروز شاهد مانور تجمع و اسراف‌گرایی در جامعه هستیم.

تهاجم اقتصادی در کنار تهاجم فرهنگی از راهکارهای دشمن برای مقابله با نظام اسلامی است  و در این راستا دشمن معیشت مردم را هدف قرار می‌دهد.

 دشمن با هدف قرار گرفتن معیشت مردم درصدد است تا روحیه نارضایتی و ناامیدی را در بین مردم ایجاد کند اما با این حال مردم همیشه در تمام عرصه‌های کشور حضور فعالی دارند.

 اسلام اقتصاد و سرمایه را مایه نشاط، تحرک و تلاش در جامعه می‌داند و این امر نشان می دهد که این دین با اصل سرمایه و ثروت مخالف نبوده است.

اکنون ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم که اگر نتوانیم با سلامت از آن عبور کنیم به پرتگاه‌ها سقوط خواهیم کرد.

  لازمه اقتصاد مقاومتی ؛حرکت، تلاش و تغییر سبک زندگی به سمت ارزش‌هاست.در جامعه امروز مبارزه با فرهنگ تکاثر یک اصل است.

تعبیری که می توان از هم نشینی فرهنگ و اقتصاد استخراج کرد این است که هم اقتصاد به فرهنگ نیاز دارد و هم فرهنگ به اقتصاد،بنابراین بایستی بودجه های فرهنگی برای تولید کنندگان معنویت یا همان آثار خلاقه فرهنگی افزایش یابد.

 بسیاری از فقرها و آسیب های اجتماعی به بی تفاوتی و سکوت ما باز می گردد و بخشی دیگر به افرادی برمی‌گردد که در ثروت و مکنت غرق هستند و در حقیقت ثروت جامعه را حبس کرده‌اند و باعث می‌شوند فقر هر روز گسترش یابد.

هنوز هم برای غلبه بر مشکلات اقتصادی دیر نیست و در قسمت رفتارهای اجتماعی و رسالت‌های اجتماعی ،ظرفیت‌های بالایی وجود دارد.






تاریخ : شنبه 93/3/10 | 10:2 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ