♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ لزوم حرکتی جهادگونه ومدیریتی ملی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بار مسوولیت آموزش ابتدایی، لزوم حرکتی جهادگونه و مدیریتی ملی را می طلبد. مطالبه ریاست جمهور نیز بر پرورش نسل خلاق، پرسشگر، متدین، اخلاق مدار، اهل مطالعه و تحقیق، برخوردار از روحیه تعاملی و گفت و گو در بخش ابتدایی است.

آموزش و پرورش باید ظرفیتهای ملی را در موضوعاتی مثل فرهنگ، اقتصاد، مسائل اجتماعی و سیاست افزایش دهد. همه دستگاههاباید در خدمت آموزش و پرورش باشند، البته عامل  تحقق این تفکر،  در گرو ارتقاء معلم است.

وظیفه اصلی نهاد تعلیم و تربیت زمینه ساز دستیابی دانش آموزان به حیات طیبه است. برنامه های جهانی در صدد تربیت شهروند جهانی است، نواندیشی در برنامه درسی ، از مهمترین منابع ظهور و بروزاین تفکر در کشور است.

صلاحیت علمی معلمان، آموزش قرآن،  پوشش تحصیلی لازم التعلیم ها، مطالبه حق مناطق مرزی، افزایش پوشش نوآموزان دوره یک ساله نیز از دیگر مبانی کیفیت بخشی است.

رشد کشورهای پیشرفته بر اساس توسعه آموزش و پرورش آن کشورها بوده است.لذا نهاد تعلیم و تربیت در کشور ما محل انتقال داده ها و آموخته ها نیست بلکه بر اساس گفته مقام رهبری،  اقتصاد مقاومتی این نهاد باید بر اساس حرکتهای دانش بنیان و درون زا باشد. 

هیچ کیفیتی بدون برنامه ریزی و برنامه محوری محقق نمی شود، تدوین و تنظیم برنامه عملیاتی در استانها، باید منوط به توسعه عدالت آموزشی مناطق محروم و عشایری، آموزش مهارتهای زندگی، اعتلای منابع انسانی و پژوهش محوری در برنامه ها  باشد.






تاریخ : یکشنبه 93/3/25 | 2:15 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ