♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ ناب ترین فرهنگ - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاک‌ترین و ناب‎ترین خواسته‏‌های بشری در فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد، لذا با ترویج این فرهنگ به خواسته‎های متعالی و آرمانی افراد جامعه می‎توان رسید.

ترویج فرهنگ شهادت، رسیدن به الگوی زندگی اسلامی است که مولفه‎های آن خواسته عموم افراد جامعه است.

تعدادی از شهدای گمنام که در دوران دفاع‌مقدس پیکر آن‏ها شناسایی نشده است، در مزار شهدای عمومی دفن شده‎اند و تعدادی نیز پس از دوران دفاع‌مقدس و طی عملیات‏‌های تفحص کشف شده‎اند که پیکرهای این شهدا برخی در مزار شهدا و بیشتر آن‎ها به صورت یادمان شهدای گمنام در دانشگاه‏‌ها، پارک‏‌ها و مراکز عمومی دفن شده‎اند.

لزوم تشییع پیکر پاک این شهدا و برگزاری مراسم برای آن‏ها، جاری شدن فرهنگ شهادت در جامعه است.

شاید برخی بر این باور باشند که چه لزومی بر زنده کردن خاطره جنگ و شهادت پس از گذشت سال‎های طولانی از جنگ وجود دارد و چرا باید این خاطره غم‎انگیز را در اذهان جامعه زنده کرده و آن را ترویج کنیم؛ در حالی که این باور یک طرز فکر اشتباه از اندیشه شهادت است، زیرا شهدا زنده هستند و در نزد خداوند روزی می‏‌خورند و در آیه 169 سوره مبارکه آل‎عمران خدای متعال بر این مسئله تاکید کرده است.

شهدا آگاهانه قدم در راه جهاد الهی گذاشتند و جان خود را در این راه تقدیم کرده‎اند، لذا تبلیغ این فرهنگ و برگزاری مناسبت تشییع و گرامیداشت آن‏ها، دمیدن عطر شهادت در جامعه است.

در سایر کشورها تحت عنوان سرباز گمنام، قهرمانان و کشته‌های جنگ خود را گرامی می‌دارند، زیرا آن‎ها برای دفاع از کشور جان خود را اهدا کرده‎اند.

وقتی در دین الهی اسلام شهیدان را مقرب درگاه الهی می‌داند، لزومی ندارد ما آن‌ها را مخفی دفن کنیم، لذا پیکرهای آن‏ها را با افتخار در جامعه تشییع کرده و با دفن آن‎ها در مکان‎های عمومی با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جان تازه‎ای به این فرهنگ در سطح جامعه می‎دهیم.






تاریخ : سه شنبه 93/4/17 | 11:59 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ