♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ طرح فرهنگ یاران فضای مجازی ورسانه - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

طرح «فرهنگ یاران کمیته ساماندهی فضای مجازی و رسانه» با هدف تحقق سند چشم انداز فرهنگ مجازی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان دانش آموزی در خراسان جنوبی اجرا می شود.


مسوولیت پذیر کردن دانش آموزان برای برعهده گرفتن مسوولیت سنگین توسعه فرهنگ مجازی، فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از اینترنت بین دانش آموزان، استعدادیابی و پرورش نخبگان فرهنگی برای مدیریت فرهنگی فضای سایبر را از جمله اهداف این طرح می باشد.


در این طرح 20 مدرسه در مقطع متوسطه با فراخوان از 60 دانش آموز که آشنایی کامل با کامپیوتر و اینترنت دارند و جزء دانش آموزان نخبه هستند، اجرا می شود.در مرحله بعد دانش آموزان باتقسیم به 5 گروه آموزش های جامع محیط شناسی اینترنت را خواهند دید.


در گام بعدی دانش آموزان در کارگاه 6 ساعته آشنایی با اینترنت که با حضورمجرب ترین مشاوران استان است، حضور خواهند داشت.
از بین دانش آموزان ،یک نفر بعنوان رابط کمیته ساماندهی فضای مجازی و رسانه انتخاب و به صورت رسمی در محیط های مشخص دانش آموزی فعالیت خواهد داشت.


تشکیل تیم 5 نفره در مدرسه، توسعه کمی وکیفی وبلاگ های دانش آموزی، طراحی و پیاده سازی مسابقات و جشنواره های اینترنتی و برنامه ریزی و پیاده سازی سمینار و کارگاه آموزش مرتبط با فرهنگ مجازی ازجمله وظایف رابط خواهدبود.


امیدواریم با اجرای طرح فرهنگ یاران کمیته ساماندهی فضای مجازی توسط دانش آموزان ، بتوانیم فرهنگ مجازی را درمحیط دانش آموزی تعریف و با الگوسازی از قشر خاص دانش آموز و رابطین، فرهنگ ایرانی-اسلامی فضای مجازی را در جامعه بزرگ دانش آموزی پیاده کنیم.

 






تاریخ : جمعه 93/5/3 | 3:23 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ