♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ سبک زندگی اسلامی: - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 امر به‌معروف و نهی از منکر از ارکان جامعه اسلامی است، در جامعه‌ای که امر به‌معروف صورت نگیرد، آن جامعه مرده و بی‌نفس است.

 در چند سال اخیر با گسترش رسانه و ایجاد دهکده جهانی، دولت‌های غربی و استعمارگر اهداف استعماری خود را به شیوه‌های نوین دنبال می‌کنند و ایجاد جبهه رسانه‌ای غرب با کمک فناوری‌های نوین مانند اینترنت، ماهواره، تلفن همراه و ... جامعه اسلامی را دچار دگرگونی کرده است.

 جبهه رسانه‌ای غرب با نشانه رفتن سبک زندگی دینی در جوامع اسلامی به دنبال انحراف در این کشورها و البته پیاده‌سازی اسلام آمریکایی است.

در این نبرد رسانه‌ای یکی از ارزش‌هایی که مورد هدف قرار گرفته، امر به‌معروف و نهی از منکر است، این امر مهم در اسلام نه‌تنها ترکش موجب آسیب در جامعه می‌شود بلکه زمینه رشد و گسترش آسیب‌ها و منکرهای دیگر را نیز فراهم می‌کند.

 نباید تصور کرد که عدم توجه مردم به مقوله امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه یک امر طبیعی است، بلکه باید باور کرد که این یک برنامه فرهنگی بزرگ توسط غرب بوده که در جوامع اسلامی پیاده‌سازی شده است.

امروز به دلایل مختلف مانند خجالت، بی‌تفاوتی، مشغله و یا عدم آگاهی فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر توسط مسلمانان ترک و به حاشیه رانده شده است.

امر به‌معروف و نهی از منکر فریضه بزرگى است که دیگر فرایض به واسطه آن برپا مى‏‌شود و به واسطه امر به‌معروف و نهی از منکر است که درآمدها حلال و حجاب و عفاف حاکم شده و شاهد ریشه‌کنی اعتیاد خواهیم بود.

در سال‌های قبل در مقابل تلاش‌های فراوان دشمن ما نتوانسته‌ایم گروه سازمان یافته و قابل قبولی را برای احیای امر به‌معروف تشکیل دهیم.

 امر به‌معروف و نهی از منکر یک امر صرفاً دولتی و حکومتی نیست که ما نگاهمان به سمت دولت باشد بلکه امری مردمی و اجتماعی است که باید همگانی و فراگیرشود.

 بهترین راهکار برای احیای این فریضه مهم استفاده از رسانه برای آگاه و حساس کردن جامعه نسبت به این فریضه است و به نظر می‌رسد مؤسسات و انجمن‌های مردم نهاد و مساجد بیشترین نقش را در احیا امر به‌معروف و نهی از منکر دارند که اگر این نهادهای برخواسته از عزم و اراده مردم وارد عرصه شوند بی‌شک شاهد احیاء این فریضه الهی خواهیم بود.

دولت باید تلاش کند در برابر منکرات معروف‌های مناسبی راجایگزین کند، به‌عنوان مثال در مقوله ماهواره تقویت رسانه ملی و ایجاد شبکه‌های خصوصی می‌تواند جایگزین مناسبی برای شبکه‌های سراسر منکر ماهواره باشد، یا در مقوله تلفن همراه و استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید معروف مناسبی دولت جایگزین کند تا بشود هنگام نهی استفاده از وایبر یا فیس بوک آن نرم‌افزار خوب را پیشنهاد داد.

در امر به‌معروف و نهی از منکر نباید قهرآمیز برخورد کنیم بلکه باید به صلاح لبخند، مهربانی و منطق مجهز باشیم متأسفانه امپراطوری رسانه‌ای غرب به دنبال خشونت در امر به‌معروف است تا آمران به‌معروف و ناهیان از منکر را افرادی خشن و بی‌منطق نشان دهد همانند ایجاد گروه داعش و منصوب کردن آنها به اسلام. این رسانه‌ها به دنبال اصل اسلام‌هراسی خود هستند که نباید اجازه دهیم به اهدافشان برسند.






تاریخ : جمعه 93/10/19 | 10:5 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ