♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ سال روزشهادت شهید دانش آموز سندروس: - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باهدف ترویج فرهنگ ایثاروشهادت ونامگذاری دبستان به نام شهیدسندروس ؛ به همراه شورای دانش آموزی وگروه پیشتازان این دبستان به دیدار خانواده این شهیدعالی مقام رفتیم.


مادر شهید با آرامشی خاص که خداوند به کسانی که در آزمایش هایی الهی صبر پیشه کرده اند هدیه می کند، رو به رویمان نشست و از شهیدش برایمان گفت...

انگار سی و چند سال فاصله از زمان شهادت نتوانسته بود بین او و فرزندش فاصله ای بیندازد و خاطر او را از ذهن مادر محور کند. سینه مادر مالامال از یاد فرزند بود.

مادر شهید با بیان این مطلب که پسرم اهل قران و نمازبود گفت: پسرم در رشته ریاضی و فیزک با نمرات عالی مشغول تحصیل بود و علاقه خاصی به ادامه تحصیل داشت و اخلاق و رفتارش هم مانند درس هایش 20 به معنای واقعی بود.

مادر شهید با چشمانی خیس از روز شهادت فرزندش گفت و برایمان توضیح داد که چگونه شب قبل از شهادت را با شادی سپری کرد و روزی که می خواست به راهپیمایی برود قبل از بیرون رفتن از خانه غسل شهادت کرد.

برایمان گفت چگونه ظالمان روزگار بعد از اینکه تیر به فرزندش اصابت می کند مانع می شوند تا او را به بیمارستان برسانند و می گفتند باید بماند تا جان دهد.
مادر می گفت: وقتی بعد از غسل دادن جنازه فرزندم می خواستم با او خداحافظی کنم حتی یک قطره اشک هم نریختم و فقط گفتم : علی جان، مادر چه زود فارغ التحصیل شدی...

مادر شهید در جواب این سوالمان که چرا در آن زمان در راهپیمایی ها شرکت می کردید گفت: از خیانت های شاه خائن دلمان رنجیده بود، اما نمی توانستیم کاری انجام دهیم، اما وقتی انقلاب در مسیر مبارزه قرار گرفت، برای رضای خدا و رسول خدا و اسلام در راهپیمایی شرکت می کردیم.

خواهر شهید سندروس هم که در جمع ما حضور داشت بیان کرد: همیشه تصور می کردم که شاید برای برادر بزرگترم که دو سال با من فاصله سنی داشت اتفاقی بیفتد، اما سعادت نصیب برادرم علی شد که دو سال از من کوچکتر بود.

زندگینامه شهیدسندروس :
علی سندروس ماه مبارک رمضان سال 1343 در بیرجند به دنیا آمد. او در دوران تحصیل از ابتدایی تا دبیرستان از بسیاری از هم سن و سالانش باهوش تر و دانش آموز ممتاز مدرسه بود.
او سال اول دبیرستان به فرمان امام (ره) و ندای رهبرش درس و مدرسه را رها کرد و در راهپیمایی های علیه شاه خائن شرکت و اعلامیه پخش می کرد.
پس از این که در 10 دی ماه سال 57 یکی از جوانان شهر به نام محمد تقی خاکشور به شهادت رسید از آن روز به بعد عشق به شهادت در او بیشتر شعله ور شد. همیشه می گفت: آیا روزی خواهد رسید که من هم مثل شهید خاکشور بالای دستان مردم قرار گیرم!
5 روز قبل از ورود امام(ره) به ایران در 7 بهمن ماه 57 مصادف با 28 ماه صفر در میدان شهدا و مقابل ژاندارمری بیرجند توسط سرسپردگان رژیم منحوس پهلوی درخون گرم خود غلتید و به شهادت رسید.


شهید علی سندروس ، یکی از جوانترین شهیدان و از جمله شهدای انقلاب شهرستان بیرجند بود.






تاریخ : سه شنبه 93/11/7 | 9:34 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ