♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ ترویج اندیشه های شهید مطهری - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

  اندیشه های شهید مطهری را اگر از جهت فرهنگی و هنری نگاه کنیم بهترین حالتش این است که آنها را در قالب ابزار های هنری به دانش آموزان ارائه کنیم زیرا به طور معمول سخنرانی ها و روش های مستقیم حالتی کلیشه ای و درسی پیدا می کند که برای دانش آموز خسته کننده می شود .

اگر بخواهیم اندیشه های شهید مطهری را در دانش آموزان نهادینه کنیم لازم است از ابزار های غیر مستقیم مانند ساخت فیلم ، انیمیشن و حتی می توان قصه های کتاب ارزشمند داستان راستان در قالب نمایش نامه به دانش آموزان ارائه کنیم .

می توان با باز بینی و قابل فهم کردن کتاب های ارزشمند شهید مطهری که در سطح بالای علمی قرار دارند آنها را برای کودکان قابل فهم کرد .

مقام معلم دارای شان و جایگاهی است که هر چقدر هم تجلیل شود باز هم کم است چون معلمی شغل انبیا است دارای حرفه نبی بودن راجع به تجلیلش نمی شود حرفی زد ولی به عنوان تقدیر از زحماتی که می شود همه ساله آموزش وپرورش براساس توانمندی ها و امکاناتی که در دسترس دارد بعضی از ابزارهای تشویقی را مورد استفاده قرار می دهد .

اگر شرایطی فراهم شود که تقدیر از معلمان نمونه به نوعی در احکام کارگزینی شان لحاظ شود و این اثر تا پایان بازنشستگی شان وجود داشته باشد و معلم این احساس را خواهد کرد که این تجلیل را به خاطر نمونه بودنم اخذ کردم که این کار نیز نیازمند مصوبات و برنامه ریزی های اولیه است که می تواند در واقع موضوع تشویق باشد.

به نوعی انتشار نوع نمونه شدن معلم برای معلمان دیگر خوب است به طور مثال اگر معلمی روش خوبی را در تدریس خود استفاده کرده و این روش باعث شده که به عنوان معلم نمونه کشوری مطرح شود اشاعه دادن این روش در قالب فیلم ، کتاب و نشریات باعث می شود که معلمان دیگر از الگوی این معلم استفاده کنند و این کارتسری پیدا کندو معلم با آن روش معرفی شود .

همه احساس می کنیم تمام زندگیمان مدیون معلمان است و همواره آنها را الگوی زندگی خود قرار می دهیم .

حال اگر معلمان نیز رفتار و سیره معصومین (ع) و بزرگان را الگوی خود قرار دهند بیشتر محبوب دانش آموزان خواهند شد نه تنها معلم همه انسان ها اگر نوعی رفتار کنند که الگوی مثبت برای سایرین باشند به طور قطع مورد احترام بیشتری قرار می گیرند .






تاریخ : چهارشنبه 93/2/31 | 3:35 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ