♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ جهش اقتصادی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روحیه ایثار و جهادی دوران دفاع مقدس زمینه ساز جهش اقتصادی است.رعایت مولفه هایی همچون ایثار و گذشت از سوی مدیران در زمینه های مختلف کشوری بستر مناسبی برای توسعه و پیشرفت کشور را فراهم خواهد کرد.

با تمام فعالیت های صورت گرفته به نظر می رسد منویات رهبری در زمینه تحقق حماسه اقتصادی آنگونه که باید محقق نشده که امیدواریم امسال با برنامه ریزی های مناسب و تعامل بیش از پیش قوا به ویژه مقننه و مجریه شاهد تحقق حماسه اقتصادی باشیم.

در سند چشمانداز بیستساله ،ایران باید به جامعه‏ ای الگو از نظر اقتصادی همراه با برقراری سلامت، رفاه، امنیّت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصتهای برابر، توزیع مناسب درآمد و به دور از فقر، تبعیض و بهرهمند از محیط زیست مطلوب تبدیل شود.

وجود فرصت‌های برابر برای همه شهروندان در دسترسی به آموزش و پرورش باکیفیت، می‌تواند به شکلی پایدار به بهبود عدالت اقتصادی و برابری بیشتر فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی کمک کند، میزان جرم و بزهکاری را کاهش دهد، توانایی‌های شهروندان را برای مشارکت اقتصادی و اجتماعی ارتقا دهد و در یک کلام، منافعی پایدار برای کل جامعه به همراه آورد.

اختصاص بودجه از طرف دولت برای توسعه آموزش و پرورش باکیفیت در تمام مناطق یک کشور، طرحی عدالت‌آفرین است که امکان سوءاستفاده از آن در کمترین حد ممکن است .

باید توجه کنیم که براساس تجربه رشد اقتصادی سریع کشورهای موفق و به ویژه کشورهای شرق آسیا، سیاست‌گذاری صحیح و حساب‌شده در حوزه آموزش و پرورش که قلب هر برنامه‌ای است ،بایستی با هدف «جهش اقتصادی» تدوین شود.

 آموزش و پرورش مهم‌ترین وزارتخانه کشور به حساب می‌آید که می‌تواند معماری توسعه اقتصادی پایدار و متوازن کشور را بر عهده داشته باشد.

مجلس می تواند با تصویب قوانین نقش بارزی در تسریع تحقق شعاراقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ایفا نموده و در این راستا یاریگر قوه مجریه باشد.

باید قانونمداری و قانونگرایی به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی توسعه، بایستی بیش از پیش نهادینه شود ،چرا که این امر می تواند زمینه تخلف، اسراف و بی تدبیری را به حداقل ممکن کاهش دهد.

فرهنگ و فرهنگسازی در ابعاد مختلف جزء لاینفک توسعه جامعه بوده و پرداختن به این مقوله باید به عنوان یکی از ضروریات امروزی جامعه در نظر گرفته شود.

ایران از تمامی پارامترهای مثبت توسعه ،برخوردارمی باشد. امیدواریم با تمهیدات دولت تدبیر و امید،شاهدجهش اقتصادی ورفع تحریم ها درکشورباشیم.






تاریخ : پنج شنبه 93/3/15 | 2:47 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ