♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ بیانات مقام معظم رهبری به معلمان اردیبهشت91 - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 گزیده ای ازبیانات مقام معظم رهبری به معلمان اردیبهشت ماه 91

 آنچه که به معلم ارزش میدهد، چند چیز است؛ یکى از اینها عبارت است از اینکه ماده‌ى خامى که در دست معلم است و با کار خود و تلاش خود میخواهد او را به محصول نهائى برساند، یک ماده‌ى بى‌جان نیست؛ انسان است. این خیلى مهم است. یک وقت انسان یک ماده‌ى جامد را با تلاش خود، ابتکار خود، عرق ریختن و ساعتها صرف کردن، تبدیل میکند به یک محصول مطلوب؛ که به جاى خود ارزشمند است. یک وقت این ماده‌اى که دست ماست، یک موجود انسانى است، با استعدادهایش، با عواطفش، با احساساتش، با ظرفیتهاى فراوانى که در یک انسان وجود دارد. این نوجوان ممکن است فردا کسى مثل امام بزرگوار ما بشود، ممکن است یک مصلح اجتماعى بشود، ممکن است یک دانشمند برجسته بشود، ممکن است یک انسان صالح و والا بشود. همه‌ى این استعدادها در مجموعه‌ى نوجوانان و کودکانى که در اختیار معلم قرار میگیرند، وجود دارد. ما میخواهیم این استعداد را به فعلیت برسانیم؛ ببینید چقدر این کار مهم است. بیشتر خطابم به عامه‌ى مردم ماست، به قشرهاى مختلف جامعه‌ى ماست؛ قدر معلم را بدانند، منزلت معلم را بشناسند


 خود معلم عزیز هم اهمیت جایگاه خود و برجستگى مسئولیت و مأموریت خود را بدرستى تشخیص بدهد، قدر خود را بداند؛ بداند که اگر این کار با همت درست، با نیت درست، با قصد الهى، با تلاش مناسب انجام بگیرد، چقدر براى جامعه ارزش افزوده ایجاد میکند. این ارزش افزوده، یک چیز معمولىِ متعارفى نیست؛ این فوق‌العاده است. تربیت یک انسان والا، دانا، توانا و صالح، ببینید چقدر اهمیت دارد. از این همه انسانهائى که زیر دست معلمین واقع میشوند، گاهى ممکن است یک انسان دنیائى را متحول کند. همین کودک اگر درست تربیت نشد، ممکن است یک هیتلر از آب در بیاید، یک چنگیز از آب در بیاید؛ قضیه این است. اهمیت کار معلم، ارزش والاى حرکت او و تلاش او و دلسوزى او و درست اندیشیدن او و درست کار کردن او اینجورى معلوم میشود.

 

ملت ایران در صحنه است، آماده است، خوشبختانه بابصیرت است، موقع‌شناس است؛ بحمداللّه دشمن‌شناس هم هست. در این سى و سه سال، دشمنهاى خودمان را شناختیم؛ فهمیدیم چه کسانى هستند که گاهى ممکن است ریاکارانه و دروغ‌پردازانه تظاهر به دوستى هم بکنند، اما دشمنند. براى اینکه در این دنیاى بزرگ، در این کشمکش میان قدرتهاى مادى دنیا، ملت ایران بتواند از حق خود دفاع کند، از آینده‌ى خود دفاع کند، از نسلهاى بعدى دفاع کند، باید بیدار باشد، هوشیار باشد، در صحنه باشد؛ یکى از نمونه‌هایش همین انتخابات است، و البته نمونه‌هاى زیادى دارد.

 

یک جمله راجع به انتخابات عرض کنم. یکى از کارها، همین انتخابات پس‌فرداست. ملت ایران، هوشیارانه، در لحظه‌ى لازم، کار لازم را در طول این سى و سه سال انجام داده. قبل از پیروزى انقلاب هم همین جور بود و همین منتهى شد به پیروزى انقلاب. در این دوران سى و سه ساله هم ملت ایران همین جور عمل کردند و هر بارى که این هوشیارى بیشتر، این موقع‌شناسى بهنگام‌تر بوده است، ملت ایران دستاوردهاى ارزشمند و بزرگى را به دست آورده است؛ یکى‌اش همین انتخابات اخیر اسفند ماه بود، که ملت ایران خوب عمل کردند، خوب درخشیدند؛ اثر خودش را هم گذاشت. ولى خب، بخشى از کار انجام گرفته است، بخشى از کار مانده است. ملت ایران با این قدم بلندى که ان‌شاءاللّه در روز جمعه برخواهد داشت، پاى صندوقهاى رأى خواهد رفت و کار مجلس شوراى اسلامى را به نهایت خواهد رساند و ان‌شاءاللّه باز یک درخشش بیشتر و خیره‌کننده‌ترى را در دنیا از خود نشان خواهد داد.

گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری به معلمان اردیبهشت ماه 91






تاریخ : جمعه 92/6/22 | 8:20 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ