♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ معلم وترویج فرهنگ ایثار - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برگزاری یادواره های شهدا گامی برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار

 در حال حاضر مادامی که بحث ارزش ها و زنگ خطرها به میان می آید به طور ناخودآگاه ضمیر باطنی ما به سمت این می رود که سهم ما از برگزاری یادواره شهدا چیست در این زمینه چه اقداماتی انجام داده ایم؟


امروز باید توجه داشته باشید که هر کدام از ما در مقابل خون شهدا وظیفه و مسئولیتی داریم که باید در قبال شهدا آن را به درستی به سرانجام برسانیم.


 هدف از برگزاری یادواره شهدا گسترش یاد و نام شهدا و فرهنگ شهادت و جهان شمول کردن این فرهنگ است. عمده جوانان و نوجوانان جامعه در اختیار معلمان هستند، باید به برگزاری این یادواره‌ها برای آگاهی نسل جوان  با فرهنگ ایثار و شهادت توجه ویژه شود.



اوج ترویج فرهنگ خصایص انسانی ایثار است،نمونه این امر هشت سال دفاع مقدس بوده است.وظیفه معلمان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است .ما به عنوان معلمان باید این فرهنگ را برای کسانی که آن را به درستی درک نکرده‌اند، انتقال دهیم.


دفاع مقدس ادامه دهنده فرهنگ عاشورا بود

 اگر امروز جمهوری اسلامی ایران با اقتدار تمام در صحنه های مختلف حضور پیدا می کند و در کمال آسایش و امنیت بوده و در جهان حرف اول را می زند همه را مرهون خون شهدا می داند.


 با توجه به اعتقادات خاص ما به مقوله جنگ، از دیدگاه فرهنگ عاشورا که دفاع مقدس ادامه دهنده فرهنگ عاشورا بود، این جنگ زیبا بوده است.


خانواده شاهد به مرحله ای از یقین و ایمان رسیده اند که فرزندان خود را با تمام وجو تقدیم انقلاب کردند.وی بیان کرد: حضور مردم در هر کدام از صحنه های انقلاب و کشور سبب پیروزی ملت ایران شده است.


 برای به دست آوردن این انقلاب خون های زیادی داده شده و به راحتی به دست نیامده پس باید تلاش شود با تمام و کمال آن را حفظ کرده و نگذاریم به راحتی به دست فراموشی سپرده شود.


 جوانان امروز هم مانند جوانان گذشته ، گوش به فرمان امام و رهبر هستند. جوانان امروز هم مانند گذشته آمادگی دارند تا در صورت به وجود آمدن کوچگترین خدشه در جامعه ، سینه سپر کرده و حافظ ارزش های نظام و انقلاب باشند.

 

شهدا نقش بسزایی در تامین امنیت کشور داشته و باید زندگی نامه شهدا برای جوانان تبیین و به عنوان الگو معرفی شود.برخی شهدا با سن کم کارهای بزرگی خلق کردند و برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند که باید اهدف این شهدای دانش اموزان در بین جوانان بیش از پیش فرهنگ سازی شود.فرهنگ شهادت و ایثار باید در بین نوجوانان تبیین شده و ادامه دادن راه شهدا به عنوان یک افتخار ملی در بین دانش آموزان نهادینه شود.


یادواره شهدای فرهنگی شهرستان های بیرجند،درمیان وخوسف روز یکشنبه مورخ 21/2/93 در محل تالار امام علی (ع)سپاه پاسداران با حضور مدیر کل آموزش وپرورش استان فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) ،مدیر آموزش وپرورش بیرجند،خانواده های شهدای فرهنگی و.... برگزار شد.

گزارش تصویری:

 






تاریخ : دوشنبه 93/2/22 | 6:32 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ