♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ فتح خرمشهرمظهر روحیه شهادت طلبی و اطاعت از رهبری بود - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 فتح خرمشهر، مهمترین نقطه تزلزل دشمن و نماد و مظهر مقاومت سرسختانه ملت ایران و پیروزی بر دشمن متجاوز با قدرت ایمان و روحیه شهادت طلبی و اطاعت از رهبری بود و دارای پیامها و آثار بسیار خوبی بود.

شهر خرمشهر پس از 35 روز ایستادگی، پایداری و مقاومت مردم به ویژه جوانان این شهر در چهارم آبان 1359 توسط دشمن بعثی عراق اشغال شد و بعد از 19 ماه اشغال در سوم خرداد 1361بعد از 24 روز رزم بی امان، خرمشهر بطور کامل آزاد شد و پرچم پر افتخار الله اکبر برفراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر قهرمان به اهتزاز در آمد.

 با این پیروزی بزرگ، جنگ وارد مرحله نوینی شد و رزمندگان اسلام با تهاجمات کوبنده خود مرحله به مرحله پیروزی های تازه ای را به مسلمانان ایران و جهان هدیه کردند. این فتح باعث شد که آمریکا و سایر قدرتهای استعماری پس از شکست سنگین خود دراین عملیات ناچارا" محاسبات نظامی خود را تغییر داده و از موضع تهاجم و حمله ، به موضع دفاعی روی بیاورند.

یکی از هدایا سرور و شادمانی یکپارچه ملت ایران با فتح خرمشهر و بازگشت آن به وطن، لبخند بر لب های ایرانی ها نشست .  شعار خرمشهر آزاد شد قلب امام را شاد کرد و امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد و این مطلب همان نکته کلیدی است که همه باید متوجه باشیم.

ایران و عزت ایران را دین و جوانان متدین و روحیه شهادت طلبی نگه داشته است نه پرچم ایران که بعضی ها در فکر نقش پرچم دیگری باشند و همه این ثمرات و برکات دراین مملکت به دلیل همین پرچم های یا زهرا و یا حسین(ع) است.

زیرا این پرچم ها و این یاحسین یاحسین گفتن ها بود که کشور را و پرچم سه رنگ را حفظ کرد والا همین پرچم ملی ایران در جنگهای قبلی و حتی کودتای 28 مرداد نتوانست کشور را نجات دهد.

در این ایامی که در آستانه ارتحال امام هستیم همه باید عالمانه قیام کنند به طرف عملی کردن اهداف امام و رهبری باشد. یک حرکت مقدس و عاشقانه و عالمانه است.  انسان واقعا" بعضی از مواقع مسائلی را که می بیند غرور ملی اش گل می کند و انسان بر این جوانان عزیز کشور می بالد و می نازد.






تاریخ : جمعه 93/3/2 | 11:21 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ