♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ ناتوی فرهنگی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 دشمنان با سرمایه گذاری در مقوله فرهنگ ،قصد تغییر فکر جوانان را دارند. مسئولان فرهنگی تمامی وزارتخانه ها و مردم باید در زمینه خنثی سازی توطئه های فرهنگی دشمنان تلاش کنند.

مسئله فرهنگ یعنی رفتار، گفتار و اعمال جامعه که در قالب هایی مانند هنر و ورزش نمود پیدا می کند، حتی می توان عنوان کرد موضوعات فرهنگی  با پوست و گوشت و خون یک جامعه عجین است، بنابراین مسئله فرهنگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به دلیل مهم بودن مقوله فرهنگ، دشمنان در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند ومی خواهند فکر جوانان کشور را تغییر دهند تا بتوانند به خواسته هایشان برسند، بنابراین برای مقابله با این اقدامات ،باید برنامه ریزی انجام شود،زیراهدف اصلی دشمن در جنگ نرم علیه ملت ایران تسخیر تفکر اسلامی است.

البته توجه به مسائل فرهنگی به معنی این نیست که توجه به موضوعات اقتصادی کمرنگ شود.مسئولان کشور وظیفه دارند شرایطی را فراهم کنند که توطئه های دشمنان در تمامی زمینه ها مخصوصا موضوعات فرهنگی خنثی شود و همچنین باید سعی کنند که فرهنگ اصیل کشور به جوانان عرضه شود.

امروز توطئه های فرهنگی دشمنان ،در حد ناتو فرهنگی است ،بنابراین باید تلاش کرد که این توطئه ها خنثی شود.زیرا دشمنان به طور همه جانبه می خواهند به فرهنگ کشور آسیب برسانند .بنابراین علاوه بر مسئولان فرهنگی کشور، تمامی وزارتخانه ها، نخبگان و مردم باید تلاش کنند با اتحاد در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله کرد.

نام گذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به 4 محور، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ، مدیریت جهادی و عزم ملی تقسیم شده است، که ترکیب این مجموعه محورها، مسئولان کشور را مورد توجه و خطاب مستقیم قرار داده و سپس جامعه ایران را با عنوان "عزم ملی" مخاطب قرار می دهد.

ارزیابی این موضوعات می تواند مسیر درست و صحیح را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به مسئولان کشور نشان دهد، از این رو نقاط ضعف و نواقص حوزه های اقتصاد و فرهنگ باید شناسایی شود، از طرف دیگر به طور حتم ارزیابی و بررسی نقاط قوت و ضعف این موضوعات و حوزه ها باید به برنامه بلند مدت کشور تبدیل شده و متناسب با هر دستگاه و سازمانی ،برنامه های اقتصادی و فرهنگی آن شناسایی و ارزیابی شود.

قطعا هدف گذاری برای مسائل فرهنگی و اقتصادی جهت تعالی و توسعه کشور باید از سوی مسئولان و مدیران کشور صورت گیرد، این مدیریت می تواند به صورت آرام و آهسته انجام شود و یا براساس منویات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب این مدیریت با شاخصه جهادی صورت بپذیرد، از طرف دیگر مدیریت جهادی زمان نمی شناسد. مدیران جهادی از امکانات موجود برای تعالی کشور استفاده می کنند. مدیریت جهادی به معنی به کار گیری همه استعدادهای جامعه است، از این رو هر استعدادی که در جهت مسائل فرهنگی و اقتصادی قرار دارد، باید از سوی مدیریت جهادی برای رسیدن به توسعه و شکوفایی استفاده شود.

مدیریت جهادی هم متکی به مکتب دینی و اسلامی است و هم دشمن شناسی را در اولویت اقدامات و برنامه‌های خود دارد.دشمنان در سال‌های اخیر به دنبال تأثیرگذاری و تسلط بر اندیشه و تعقل جامعه اسلامی ایران بوده اند، زیرا در صورت حذف اندیشه و تعقل از یک جامعه، تمام ظرفیت ها و ثروت های آن جامعه نابود و مورد چپاول قرار می گیرد.

امیدواریم که امسال این تلفیق و ترکیب موجب شود که ما هم فرهنگ مدیریت جهادی و هم فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کنیم و یک عزم ملی برای اجرای این تدابیر شکل بگیرد.






تاریخ : سه شنبه 93/3/6 | 1:1 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ