♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ تفکربسیجی - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفکر بسیجی بر آمده ازمکتب امام خمینی با محتوای چون : عدالت طلبی ، مردانگی و شجاعت ، غیرت و جوانمردی ، تعهد و وفا داری ، صبر و پایداری ، عزت نفس و گمنامی، دوری از شهرت طلبی بدون وابستگی به هرحزب و گروهی و در اطاعتی اگاهانه از ولایت. تفکر بسیجی مختص زمان و مکان نیست. نیاز همیشه دوران و باید در متن زندگی جریان داشته باشد.

مقام معظم رهبری در همین راستا می فرمایند: فرهنگ بسیجی فرهنگ معنویت ، شجاعت و غیرت و استقلال و آزادگی است و خواستهای حقیر نشدن، روحیه و معرفت بسیجی باید همه گیر شود تا این کشور بتواند بار سنگینی که بر دوش دارد ، همان بار هدایت الهی و سعادت انسان ها را به سر منزل برساند. لذا بسیج تمام شدنی نیست . 

تفکر بسیجی بیش از هر چیز بر ایمان و اخلاص استوار است.بندگی و عبودیت، سادگی و صداقت ، بندگی نه از روی طمع و خوف بلکه از روی عشق به معبود است. بسیجی بنده رب است، نه دنیا طلبی ، هر چه هست کسب رضایت معبود است.  

فرهنگ و تفکر بسیجی به عنوان مهمترین مولفه خیزش و جهش درعرصه های مختلف جامعه امروزی ایران سربلند اسلامی ثمرات و برکات زیادی را به همراه داشته و یکی از محوری ترین این مولفه ها اقتدار جمهوری اسلامی است .  

امروز حضور تفکر و اندیشه بسیجی برگرفته از آرمان های انقلاب اسلامی میتواند به عنوان یک الگو کار آمد در کار های گروهی و در متن جامعه و امنیت اجتماعی نقش اساسی داشته باشد . 

به هرمیزان که در فرهنگ سازی برای ترویج  مفاهیم ارزشی همچون تفکر بسیجی  کوتاهی کنیم بیش از آن فرهنگ غربی و دنیا طلبی و مصرف زدگی فضا را پر خواهد کرد فرهنگ شهادت روحیه شهادت طلبی امروز در دنیا بزرگ ترین تهدید جهانی برای دنیای غرب است. اعتقاد به فرهنگ و تفکر بسیجی در بین جوانان ریشه دار شده  است.

افتخار بزرگ ایران سربلند به نسل جوان کشور و حضور سازمان یافته  بسیجیان در زمینه های مختلف  میتواند برای رسیدن به اهداف سند  چشم انداز  20ساله  مهم باشد. بسیج همیشه اقتدار نظام را تضمین کرده  و باعث سربلندی این کشور است .  

دشمنان ایران اسلامی از تفکر بسیجی از فرهنگ شهادت از روحیه شهادت طلبی  هراس دارند.  دشمن در برنامه های مدون خود با افتتاح شبکه فارسی زبان بی بی سی ماهواره که توسط صهیونیزم و انگلیسی ها راه اندازی گردیده ، هدف بر اندازی نظام است. با  برنامه های مختلف و ایجاد تفرقه و بر شمردن  برخی مشکلات و دامن زدن به انها  و اخبار کذب میخواهند  نسل جوان کشور را  از هویت خویش دور نمایند.  

دیو سیاه  همان دشمنان  قسم خورده ایران امروز از چهار سو  تانک های خود نیرو های خود را ارایش داده اند جوان ایرانی امروز باید متوجه باشد که تانک های امریکائی برای او اینگونه ارایش گرفته اند وگرنه افغانستان و عراق جز یک بهانه بیش نیست .  بی حجابی،  اعتیاد ، مد گرائی ، خود از اهداف اصلی دشمن است . انها از فرهنگ شهادت  ز روحیه شهادت طلبی میترسند . 

برای گسترش فرهنگ بسیجی باید این باور در اقشار مختلف مردم به حق ایجاد و گسترش یابد که بسیجی نقش افرین اصلی در حماسه هشت سال دفاع مقدس  بوده البته نیرو های نظامی دیگر نیز با همان روحیات بسیجی عمل میکردند امروز نیز بسیج در امنیت اجتماعی میتواند نقش اساسی را ایفا نماید . 

  اگر ما از شهدا خوب بگویم همانطور که بوده اند  قشنگ حرف بزنیم . از شهدا درست بگوئیم و مردم  بخوبی شهدا را  بشناسند   بحران ها در جامعه به خودی خود کاهش پیدا خواهد کرد .  

نسل سوم باید خودش را باور کند که میتواند  مثل نسل اول انقلاب بسیجی ساده  و دلداده خدا باشد .  

دیروز بسیجیان برای دفاع از کشور دنبال سهمیه و  مجوز و مال دنیا نبودند. رفتند و از کشور دفاع کردند.انها خودشان را باور کرده بودند با شیطان درون مبارزه کرده بودند در وصیتنامه شهدا هریک خود گنجینه بزرگی است. هر کدام خود یک دانشنامه است یک دانشگاه است جوانان ما بروند و سرگذشت  بسیجیان شهید را بخوانند از شهدای  کم سن و سال گرفته تا آن پیرمرد بسیجی چنان وصیت نامه های نوشتن که امروز از یک دانشجوی تحصیل کرده بر نمی اید.






تاریخ : جمعه 93/3/9 | 5:28 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ