♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ تقویت فرهنگ وهنر - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باید ببینیم دغدغه‌های مردم در زمینه فرهنگی چیست و مردم دنبال چه هستند و چه انتظاراتی دارند؟ کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری می‌تواند خانه امید همه کسانی باشد که دغدغه فرهنگی دارند.

 

در راستای ترویج فرهنگ و مسائل فرهنگی، ذوق‌ها و سلیقه‌ها باید هویدا شده و در خدمت فرهنگ و هنر استفاده شوند. استفاده از ظرفیت‌های موجود، ایجاد توازن بین فرهنگ و علم و غیره، مشارکت مردم در مدیریت محلات، ایجاد سازمان‌های مردم نهاد که بهترین نهاد برای بازوان توانمند شهرداری‌ها و شورای شهر است، تقویت وبلاگ‌نویسی و... به عنوان چندراهکار عملی برای ترویج فرهنگ پیشنهادمی گردد.  

تعالی و تقویت فرهنگ و هنر در خراسان جنوبی نیازمند مشارکت و همکاری تمامی مسئولان و دستگاه‌های مربوطه است.  یک ضلع چشم‌انداز شهری و مسائل فرهنگی را شورای شهر و ضلع دیگر آن را کانون هنرمندان و فرهیختگان استان تشکیل می‌دهند.

طبیعی است که نمی‌توان در مقابل روند توسعه شهرها و ایجاد امکانات شهری ایستاد اما می‌توان انتظار داشت با هدف حفظ میراث ارزشمند شهر که می‌تواند اساس توسعه اقتصادی باشد، فعالیت‌های ما بیشترین همخوانی را داشته باشد. 

حفظ میراث فرهنگی تنها ساختمان و بنا نیست بلکه حفظ گویش محلی نیز بسیار با اهمیت است.  زبان و گویش بیرجندی مهمترین چیزی است که در حال از دست دادن آن هستیم. امروز باید سنگ بنایی بگذاریم که نسل‌های آینده از آن نهایت استفاده را کنند.

حداقل کاری که می‌توان در حوزه فرهنگی شهربیرجند انجام داد این است که چند بنر، عکس و تابلو از هنرمندان، فرهیختگان و صاحبان مشاهیری از قبیل معتمدنژاد، پروفسور شکوهی، دکتر گنجی و از این قبیل در سر در ورودی‌های شهر نصب شود تا همگان بدانند اینجا زادگاه بزرگان زیادی است.

 امید است با استفاده از افکار، ذهنیت و هنر هنرمندان، فرهیختگان و صاحب‌نظران بتوانیم برای تعالی فرهنگ منطقه قدم‌های بلندی برداریم.






تاریخ : سه شنبه 93/3/20 | 4:6 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

میدان داران فرهنگ