♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ اردیبهشت 93 - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مفهوم جهاد اقتصادی

جهاد اقتصادی مفهومی ارزشی در فرهنگ اسلامی است که بیانگر تلاش و مجاهدت مقدس در عرصه های مختلف اقتصادی است در دهه های گذشته نیز شاهد حضور این مفهوم به همراه موضوعاتی از قبیل جهاد نظامی، جهاد سازندگی، جهاد علمی، جهاد فرهنگی و... بودیم. خاستگاه مفهومی جهاد، ایثار و تلاش مضاعف در جهت جلب رضایت باری تعالی است. اضافه شدن کلمه جهاد به دیگر مفاهیم و موضوعات موجب ارتقا و تعالی معنای آن موضوع می شود.


جهاد اقتصادی به معنای کار و کوشش ایثارگرانه با قصد قربت در صحنه جنگ اقتصادی با دشمن است، بر این مبنا لزوم تحول و تغییر نگاه و رویکرد به مقوله اقتصاد ضرورت می یابد. جهاد اقتصادی نظریه ممتازی در بین نظریات اقتصادی موجود دنیا است. که در صورت تحقق همه جانبه آن شاهد انقلابی عظیم در عرصه اقتصاد جهانی خواهیم بود.






تاریخ : سه شنبه 93/2/23 | 10:34 صبح | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

اگر فرهنگ علوی در جامعه تبیین و نهادینه شود، بسیاری از مشکلات حوزه فرهنگ و اقتصاد رفع خواهد شد. امروز جامعه ما به اخلاق و سیره علوی نیاز ضروری دارد و بهترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان همین ترویج سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه فرهنگ و اخلاق علوی در سطح جامعه است.


بنا بر فرموده پیامبر بزرگ اسلام (ص) تمام خصلت های پیامبران اولوالعزم در وجود علی ابن ابیطالب (ع) جمع شده است و بنابراین ایشان نماد و الگوی از انسان کامل است که می تواند سرمشق و اسوه همه ما به ویژه جوانان در دستیابی به سعادت اخروی و دنیوی باشد.باید با استفاده از ابزار هنری و خلاقیت های فکری در راستای ترویج فرهنگ علوی و گسترش معارف ناب نهج البلاغه در جامعه تلاش کرد.


فرهنگ علوی، فاطمی، حسینی و رضوی تا قیامت زنده است،با این فرهنگ غنی نمی‌توان مقابله کرد، همان‌گونه که با قرآن کریم نمی‌توان مقابله کرد.فرهنگ رکن اقتصاد و سیاست بوده و فرهنگ اسلامی باید بر سیاست حاکم باشد. فرهنگ علوی، فاطمی، حسینی و رضوی ،سرمایه‌ عظیم مسلمانان است و همه وظیفه دارند که این پشتوانه‌های فرهنگی را حفظ کنند.






تاریخ : دوشنبه 93/2/22 | 10:36 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

برگزاری یادواره های شهدا گامی برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار

 در حال حاضر مادامی که بحث ارزش ها و زنگ خطرها به میان می آید به طور ناخودآگاه ضمیر باطنی ما به سمت این می رود که سهم ما از برگزاری یادواره شهدا چیست در این زمینه چه اقداماتی انجام داده ایم؟


امروز باید توجه داشته باشید که هر کدام از ما در مقابل خون شهدا وظیفه و مسئولیتی داریم که باید در قبال شهدا آن را به درستی به سرانجام برسانیم.


 هدف از برگزاری یادواره شهدا گسترش یاد و نام شهدا و فرهنگ شهادت و جهان شمول کردن این فرهنگ است. عمده جوانان و نوجوانان جامعه در اختیار معلمان هستند، باید به برگزاری این یادواره‌ها برای آگاهی نسل جوان  با فرهنگ ایثار و شهادت توجه ویژه شود.



اوج ترویج فرهنگ خصایص انسانی ایثار است،نمونه این امر هشت سال دفاع مقدس بوده است.وظیفه معلمان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است .ما به عنوان معلمان باید این فرهنگ را برای کسانی که آن را به درستی درک نکرده‌اند، انتقال دهیم.

ادامه مطلب...




تاریخ : دوشنبه 93/2/22 | 6:32 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

میدان داران فرهنگ