♣♣♣ به وبلاگ میدان داران فرهنگ خوش آمدید♣♣♣ اردیبهشت 93 - اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیریت جهادی هرچند اصطلاحی جدید در ادبیات انقلابی ما نیست اما انصافا مدیریتی است که تنها در مقطع دفاع مقدس بارها با آن مواجه بوده‌ایم‌. مدیریتی که با ر هبری امام خمینی توانست به خوبی در مقطع دفاع مقدس کشور را از پرتگاه جنگ که استکبار جهانی ایران را به سمت ان کشانده بود نجات دهد و کارآیی خود را به خوبی نشان داده است.

 

شاید بکار گیری واژه جهاد نشان و اشاره از یک واقعیت مهم باشد که امروز هم نوعی دیگری جنگ بر این انقلاب و کشور و مردم تحمیل شده است که بایستی همچون دفاع مقدس با یک مدیریت جهادی به مقابله و برخورد با آن پرداخت.

 



ولی مدیریت جهادی امروز را چگونه می توان دید و آن را تشریح نمود؟ آیا مدیریت جهادی را باید در بالا بردن هزینه‌ها و سخت تر نمودن سطح اصطکاک و رویارویی با مشکلات و دشمنان تفسیر نمود یا اینکه آن را به معنای بهره‌گیری از عقل، تدبیر و دانش و نرمش قهرمانانه به همراه پایداری بر اصول انقلاب در صحنه مقابله و جنگ اقتصادی و فرهنگی با دشمنان انقلاب بدانیم.

 

راهی که مقام معظم رهبری در رسیدن به اقتصادی شکوفا و مترقی و بدون وابستگی بتواند ما را به آرمان های مترقی انقلاب اسلامی رهنمون سازد همان اقتصاد مقاومتی است. اقتصادی که با تکیه بر توانمندی های داخلی و ظرفیت های درونی کشور‎، با رویکردی دانش محور و تعامل صحیح با دنیای خارج بنیان گذاشته شده است.

ادامه مطلب...




تاریخ : دوشنبه 93/2/22 | 6:15 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

رهبر انقلاب در بیان علت انتخاب شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی »به عنوان نقشه راه سال 93؛به گامهای بلند و تجربیات موفق ملت، امکانات و ظرفیتهای وسیع کشور اشاره کردندوفرمودند:اقتصاد، فرهنگ و علم، سه عنصر اصلی اقتدار ملی است که با یاری خداوند در 12 سال اخیر درباره علم و دانش پیشرفتهای درخشانی داشته ایم.

♣  ♣  ♣


رهبر انقلاب افزودند: باید اقتصاد ایران را بگونه‌ای قوی کنیم که هیچ تکانه ای در جهان و هیچ کس در هیچ جای دنیا چه امریکا و چه غیر امریکا نتواند با یک تصمیم گیری و یک نشت و برخاست، بر اقتصاد کشور و معیشت مردم ما اثر بگذارد که این همان اقتصاد مقاومتی است.



رهبر انقلاب تاکید کردند: با توجه به این واقعیات اگر عزم خود را جزم کنیم، دست بدست یکدیگر دهیم و چشممان بدست دشمن نباشد که چه زمانی تحریم ها را برمی دارد یا برنمی دارد، در عرصه های دیگر از جمله اقتصاد نیز حتماً به اقتدار ملی دست می یابیم.
  

♣  ♣  ♣

  

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح علت اهمیت فرهنگ، خاطر نشان کردند: فرهنگ مثل هوایی است که چه بخواهیم چه نخواهیم باید تنفس کنیم، بنابراین اگر تمیز باشد یا آلوده، اثر متفاوتی را برجامعه و کشور خوا هد داشت.

 


ایشان افزودند: همه ی رفتارهای روزمره، عادات و «نگاه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم»، از فرهنگ آنها الهام می گیرد، بنابراین باورهای فرهنگی به همه مسائل و عرصه های دیگر سایه می اندازد و مهمتر است.



رهبر انقلاب تاکید کردند: مسئولان فرهنگی، باید با حساسیت و هوشیاری، مراقب رخنه های بسیار خطرناک فرهنگی باشند و به وظایف ایجابی و دفاعی خود در این زمینه عمل کنند.نکته مهمترِ حرف من در باب فرهنگ ،خطاب به جوانان مومن و انقلابی است که بصورت خود جوش و با اراده و ابتکار در سراسر کشور به فعالیتهای فرهنگی مشغولند و کارهای بسیار خوبی انجام داده اند.عزیزان من: کار را هر چه جدی تر ادامه دهید چراکه فعالیتهای فرهنگی شما از اول انقلاب، نقش مهمی در ایستادگی و پیشرفت کشور ایفا کرده است.

 

 

ایشان تاکید کردند: در این زمینه باید از تهمت زنی، جنجال آفرینی و تکفیر کاملا خودداری کرد و مجموعه انقلابی کشور اعم از جوانان مومن و بزرگان و نخبگان، با منطق محکم و نگاه نقادانه، نقاط ضعف را برخ ما مسئولین بکشند که این همان عزم ملی و مدیریت جهادی در زمینه فرهنگ است.

قسمتی ازبیانات مقام معظم رهبری ( فروردین ماه93)






تاریخ : دوشنبه 93/2/22 | 3:59 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()

پرسیدم قله افتخار یک ملت کجاست؟
آرام دستم را گرفت و بر سر قبر یک شهید مهمانم کرد ...
روی سنگ قبرش نوشته بود:
قله افتخارم شهادت است ...






تاریخ : شنبه 93/2/20 | 11:30 عصر | نویسنده : حسن رضاترابی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

میدان داران فرهنگ